Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 423906

Šoping centar – ultimativni potrošački teritorij


Hromadžić, Hajrudin
Šoping centar – ultimativni potrošački teritorij // Drugi Kongres bosanskohercegovačkih znanstvenika iz zemlje i svijeta
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 2008. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 423906 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Šoping centar – ultimativni potrošački teritorij
(Shoping Mall - an Ultimate Consumers Teritory)

Autori
Hromadžić, Hajrudin

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Skup
Drugi Kongres bosanskohercegovačkih znanstvenika iz zemlje i svijeta

Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 27.08.2008. - 31.08.2008

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
šoping centri; konzumerizam
(shoping malls; consumerism)

Sažetak
Cilj predavanja jest ukazati na značaj šoping centara, mallova, potrošačkih teritorija koji predstavljaju ultimativna mjesta realizacije suvremenih potrošačkih praksi i rituala kupovanja. Pritom je važno naglasiti da konzumerizam razumijemo ne kao puki zbir potrošačkih navika, rutina i rituala, već kao kompleksniji socijalni, ekonomski, pa čak i političko-ideološki fenomen postmodernističkog društva današnjice. U uvodu ćemo se osvrnuti na određene historijske momente i socijalno-kulturne pojavnosti koje su od ključnog značaja za potpunije razumijevanje spomenutih fenomena. U teorijskom dijelu predavanja prikazat ćemo neke teorijske koncepte koje smatramo aplikativnim u kontekstu kompleksnije interpretacije značaja i simbolike šoping centara (» generički grad« Rema Koolhaasa, » ne-mjesto« , Marca Augéa, Michel de Certeauova distinkcija između praksi strategija i taktika, Guy Debordov koncept » pseudo-unutrašnjosti« ). Analitički dio predavanja posvećen je analizi velikih, svjetski poznatih šoping mallova (West Edmonton u Kanadi, Mall of Emirates u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, Mall of America u Minnesoti, Sjedinjene Američke Države), kao i regionalnih primjera (BTC City u Ljubljani, » Arizona« pored Brčkog).

Izvorni jezik
Bos

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Hajrudin Hromadžić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Hromadžić, Hajrudin
Šoping centar – ultimativni potrošački teritorij // Drugi Kongres bosanskohercegovačkih znanstvenika iz zemlje i svijeta
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 2008. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Hromadžić, H. (2008) Šoping centar – ultimativni potrošački teritorij. U: Drugi Kongres bosanskohercegovačkih znanstvenika iz zemlje i svijeta.
@article{article, author = {Hromad\v{z}i\'{c}, Hajrudin}, year = {2008}, keywords = {\v{s}oping centri, konzumerizam}, title = {\v{S}oping centar and \#8211; ultimativni potro\v{s}a\v{c}ki teritorij}, keyword = {\v{s}oping centri, konzumerizam}, publisherplace = {Sarajevo, Bosna i Hercegovina} }
@article{article, author = {Hromad\v{z}i\'{c}, Hajrudin}, year = {2008}, keywords = {shoping malls, consumerism}, title = {Shoping Mall - an Ultimate Consumers Teritory}, keyword = {shoping malls, consumerism}, publisherplace = {Sarajevo, Bosna i Hercegovina} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font