Pregled bibliografske jedinice broj: 422883
Što je nama hrvatska drama danas?
Što je nama hrvatska drama danas?. Zagreb: Naklada Ljevak, 2008 (monografija)
CROSBI ID: 422883 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Što je nama hrvatska drama danas?
(What is Croatian Drama to Us?)
Autori
Nikčević, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Naklada Ljevak
Grad
Zagreb
Godina
2008
Stranica
302
ISBN
978-053-178-997-4
Ključne riječi
Hrvatska drama; hrvatsko kazalište; politička drama; religiozna drama; komedija; povijesna drama; Miro Gavran; Boris Senker; Ivan Kušan; Zrinski Frankopani; Peričić; Radaković; Radović; Lukić; Vujčić; Šnajder; Brešan; Matišić
(Croatian drama; Croatian theatre; religious plays; political plays; historical plays; comedy; Miro Gavran; Boris Senker; Ivan Kušan; Zrinski Frankopani; Peričić; Radaković; Radović; Lukić; Vujčić; Šnajder; Brešan; Matišić)
Sažetak
Knjiga govori o suvremenoj hrvatskoj drami, napisana je polemično, otvoreno staje u obranu tzv. dramskog kazališta, a sastoji se od četiri dijela. „ Kazalište u društvu ili što je nama politika?“ opisuje neobične fenomene i reakcije hrvatskog kazališta na suvremene događaje dokazujući da kazalište u ključnim trenutcima društva reagira kao npr. igranje nekih „ preživjelih“ žanrova. Početkom devedesetih u Hrvatskoj su igrani "junake romanse“ (Zrinski Frankopani) kao posljedicu uspostave samostalnosti države i potrebe definiranja identiteta, a za vrijeme rata igrani su srednjovjekovni žanrovi religioznog teatra kao posljedica ponovnog proživljavanja „ srednjovjekovne“ situacije. Nakon pada komunizma dogodio se pak fenomen iznevjerenog očekivanja - umjesto očekivanog procvata političke drame ona je ušutjela. „ Dugovi u kazalištu ili što je nama komedija?“ bave se ispravljanjem dugova prema zanemarenim piscima poput Mire Gavrana (svjetski igranog dramatičara), Borisa Senkera (hrvatskog predstavnika literarnog kabareta) i Ivana Kušana (autora naše najpoznatije i najigranije komedije Čaruga). Iako često postavljani ovi pisci nisu vrednovani unutar dramskog hrvatskog korpusa već ih prati određen prezir, kao i žanrove koje pišu – komedije, kabaret, drama sa sretnim krajem. „ Dramatičari u kazalištu ili što je nama stvarnost?“ analiziraju manje eksponirane ali vrlo zanimljive hrvatske pisce koji dijele neobičan odnos prema stvarnosti (Helena Peričić, Boro Radaković, Tanja Radović, Darko Lukić, Borislav Vujčić, Autorska grupe Gong). „ Polemičke teme ili što su nama predstave?“ postavljaju pitanja suvremenim dramatičarima: zašto imamo potrebu prikazati svoje sudjelovanje u ratu na najgori mogući način (pitanje upućeno Mati Matišiću), zašto pisac poput Šnajdera dopušta da ga pretvore u dramaturga vlastitog teksta ili kako je moguće da se drama poput Brešanove „ Predstave Hamleta“ proglasi mrtvom samo zato jer je nestao komunizam … .
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti