Pregled bibliografske jedinice broj: 422864
Zagorski puran-hrvatski tradicionalni proizvod za Europsku Uniju
Zagorski puran-hrvatski tradicionalni proizvod za Europsku Uniju // Stočarstvo, 62 (2008), 5; 367-372 (podatak o recenziji nije dostupan, izlaganje sa skupa, stručni)
CROSBI ID: 422864 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zagorski puran-hrvatski tradicionalni proizvod za Europsku Uniju
(Zagorje turkey – traditional croatian product for the European Union)
Autori
Vincek, Dragutin ; Ernoić, Miljenko
Izvornik
Stočarstvo (0351-0832) 62
(2008), 5;
367-372
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izlaganje sa skupa, stručni
Ključne riječi
Zagorski puran; zadruga; tradicionalni proizvod; Varaždinska županija
(Zagorje turkey; cooperative; traditional product; County of Varaždin)
Sažetak
Poznato je da kako na hrvatskom tako i na međunarodnom tržištu vlada velika konkurencija za plasman prehrambenih proizvoda. U toj borbi za konkurentnost sve više se cijene autohtoni i tradicionalni proizvodi, odnosno proizvodi koji se odlikuju posebnom kakvoćom. Takve prehrambene proizvode čije posebne karakteristike proizlaze iz vrijednosti njihovih sastojaka, načina proizvodnje i prerade te podneblja iz kojega dolaze, a koji su zbog toga na posebnom glasu ne samo na domaćem nego i na međunarodnom tržištu, potrebno je zaštititi oznakama izvornosti, zemljopisnog podrijetla, tradicionalnog ugleda ili pak certifikacijskim žigom. Jedno od prepoznatljivih obilježja šireg područja sjeverozapadnog dijela Hrvatske je zagorski puran. U Općini Bednja, u Varaždinskoj županiji 2004. godine pokrenut je projekt “ Purek z Bednje“ , te je osnovana zadruga za marketing zagorskog purana. Predloženi model proizvodnje omogućuju seljačkim gospodarstvima s područja Općine kroz uzgoj zagorskog purana ostvarivanje dopunskog dohotka, a u slučaju veće proizvodnje i temeljnog dohotka. Putem zadruge proizvođač ostaje vlasnik proizvoda dok ga ne kupi krajnji potrošač, preuzima na sebe poslovni rizik, ali isto tako ostvaruje i dodatnu zaradu od distribucije i marketinga, koja bi u nekom drugom obliku distribucije pripala posrednicama. Kako proizvod polako pronalazi mjesto na tržištu, krenulo se je u njegovu zaštitu zemljopisnog podrijetla i certifikacijskog žiga.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija)
Napomena
Rad je prezentiran na skupu u Šibeniku ; Croatian breeds of domestic animal, Conference on native Breeds and Varieties as part of Natural and Cultural Heritage, Šibenik, November-13th - 16th, 2007
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- AGRICOLA