Pregled bibliografske jedinice broj: 422820
Stavovi i akademske kompetencije učitelja razredne nastave unutar nastavnog predmeta tjelesna i zdravstvena kultura
Stavovi i akademske kompetencije učitelja razredne nastave unutar nastavnog predmeta tjelesna i zdravstvena kultura, 2009., magistarski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 422820 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi i akademske kompetencije učitelja razredne nastave unutar nastavnog predmeta tjelesna i zdravstvena kultura
(Attitudes and estimated academic competencies of primary school teachers in physical education)
Autori
Pašalić, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
14.07
Godina
2009
Stranica
202
Mentor
Prskalo, Ivan
Ključne riječi
osnovna škola; tjelesna i zdravstvena kultura; stavovi učitelja razredne nastave; samoprocijenjene i procijenjene akademske kompetencije
(primary school; physical and health education; primary school teachers´ attitudes; self-assessment and estimated academic competencies)
Sažetak
Za istraživanje s ciljem utvrđivanja stavova, akademskih kompetencija i razlika u stavovima i akademskim kompetencijama učitelja razredne nastave unutar nastavnog predmeta tjelesna i zdravstvena kultura s obzirom na regionalnu pripadnost, urbanost sredine, stručnu spremu i duljinu radnog iskustva ispitanika konstruiran je anketni list. Kroz 37 anketnih čestica utvrđivani su stavovi učitelja, ispitivanje samoprocjene akademskih kompetencija provedeno je kroz 5 anketnih čestica, a procjena akademskih kompetencija kroz 10 zadataka objektivnog tipa. Anketnim listom ispitano je cca 10% učitelja razredne nastave Grada Zagreba, Splitsko-dalmatinske i Osječko-baranjske županije (N=392). Utvrđeno je najviše razlika u stavovima podskupina definiranih duljinom radnog iskustva i regionalnom pripadnošću, dok nisu utvrđene razlike u stavovima podskupina definiranih urbanošću sredine. Učitelji svoje akademske kompetencije procjenjuju vrlo dobrima, osim kada je riječ o učenicima s poteškoćama i nadarenim učenicima. Zabrinjavajući rezultati zabilježeni su na procjeni kineziološke i kineziološko-metodičke kompetencije. 0, 5% učitelja uspješno je riješilo 70% zadataka, a to su najbolji zabilježeni rezultati. Samo je 3, 4% učitelja postiglo natpolovičan rezultat. Utvrđena je statistički značajna razlika u rezultatima podskupina učitelja definiranih duljinom radnog iskustva i regionalnom pripadnošću, pri čemu treba izdvojiti učitelje Osječko-baranjske županije s prosječno najboljim rezultatima. Rezultati upućuju na zaključak kako su akademske kompetencije učitelja razredne nastave u prostoru supstratne znanosti kineziologije i njene primijenjene discipline kineziološke metodike na niskoj razini. Kako bi se osiguralo stručno vođenje odgojno-obrazovnog nastavnog procesa unutar nastavnog predmeta tjelesna i zdravstvena kultura, neophodno je, uz podizanje razine temeljne edukacije za rad u tjelesnom i zdravstvenom odgojno-obrazovnom području, posvetiti pažnju provođenju kontinuiranog stručnog usavršavanja učitelja razredne nastave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1696 - Kineziološka edukacija u predškolskom odgoju i primarnom obrazovanju (Prskalo, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Ivan Prskalo
(mentor)