Pregled bibliografske jedinice broj: 422459
Nastava hrvatske skladnje u osnovnoj školi
Nastava hrvatske skladnje u osnovnoj školi, 2008., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 422459 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastava hrvatske skladnje u osnovnoj školi
(The Teaching of Croatian Syntax in the Primary School)
Autori
Milas, Mate
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
16.04
Godina
2008
Stranica
244
Mentor
Pandžić, Vlado
Ključne riječi
Učenje gramatike; učenje skladnje; jezični razvoj; usvajanje skladnje; govorni i pisani tekst; jezični udžbenik; nastavni plan i program.
(Grammar teaching; syntax teaching; language development; syntax acquisition; oral and written text; language textbook; national curriculum.)
Sažetak
U radu je istražena zastupljenost i raspored skladanjskih tema u nastavnome planu i programu za hrvatski jezik, analizirana je njihova obrada u jezičnim udžbenicima i radnim bilježnicama te su provedena dva istraživanja učeničkih pisanih i govornih tekstova u kojima se analizirala učenička skladnja. Nastavni plan i program (iz 2006.) analiziran je usporedbom s prethodnim nastavnim planom i programom (iz 1999.) te je istražena teorijska pozadina promjena u rasporedu i zastupljenosti gramatičkoga i skladanjskoga gradiva. Obrada pojedinih skladanjskih tema analizirana je na uzorku od petnaest udžbenika i radnih bilježnica. Iznesena je prosudba obrade pojedine skladanjske teme te niz prijedloga za drugačiju obradu određenih skladanjskih pojavnosti. U dvama istraživanjima proučavana je skladnja učeničkih tekstova. U prvome istraživanju analizirana je skladnja pisanih tekstova učenika 3., 5., 6. i 7. razreda, a u drugome su uspoređeni govorni i pisani pripovjedni tekstovi na istu temu u učenika 3., 5. i 7. razreda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija