Pregled bibliografske jedinice broj: 421664
Utjecaj podrijetla na odluku o kupnji prehrambenih proizvoda
Utjecaj podrijetla na odluku o kupnji prehrambenih proizvoda // Zbornik radova 44. hrvatski i 4. međunarodni simpozij agronoma / prof.dr.sc. Sonja Marić, prof.dr.sc. Zdenko Lončarić (ur.).
Osijek, 2009. str. 242-246 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 421664 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj podrijetla na odluku o kupnji prehrambenih proizvoda
(Influence of country of origin on consumers' purchasing decisions of food products)
Autori
Perica, Eva ; Cerjak, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 44. hrvatski i 4. međunarodni simpozij agronoma
/ Prof.dr.sc. Sonja Marić, prof.dr.sc. Zdenko Lončarić - Osijek, 2009, 242-246
Skup
44. hrvatski i 4. međunarodni simpozij agronoma, zbornik radova
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 16.02.2009. - 20.02.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
prehrambeni proizvodi; podrijetlo proizvoda; preferencije potrošača
(food products; products' origin; consumers’ preferences)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja, provedenog anketnim ispitivanjem 100 ispitanika u trgovačkim centrima i na sajmu „ Proizvodi hrvatskog sela“ u Zagrebu bio je utvrditi koliko podrijetlo proizvoda utječe na potrošačku odluku o kupnji prehrambenih proizvoda i to svježeg mesa, mesnih prerađevina, ribe i voća i povrća. Anketnim istraživanjem nastojalo se istražiti koliko potrošači obraćaju pažnju na podrijetlo proizvoda, te utvrditi preferencije potrošača prema domaćim i uvoznim proizvodima. Rezultati istraživanja su pokazali da više od polovice ispitanika podrijetlo smatra važnim pri izboru proizvoda koje kupuju, te da veliki udio ispitanika preferira domaće proizvode. Međutim, veliki broj ispitanika smatra da su uvozni prehrambeni proizvodi jeftiniji od domaćih. Potrošačima je u odabiru testiranih prehrambenih proizvoda najvažnije podrijetlo, zatim slijede cijena i izgled proizvoda, te im je na zadnjem mjestu po važnosti reklama. Ovo pokazuje, da su hrvatski potrošači svjesni kakve prednosti ili nedostatke imaju domaći ili strani prehrambeni proizvodi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija), Ekonomija