Pregled bibliografske jedinice broj: 421655
Obilježja tržišta pakirane salate u Zagrebu
Obilježja tržišta pakirane salate u Zagrebu // Agronomski glasnik, 71 (2009), 1; 49-62 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 421655 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obilježja tržišta pakirane salate u Zagrebu
(Characteristics of fresh-cut vegetables market in
Zagreb)
Autori
Beti, Ivana ; Cerjak, Marija
Izvornik
Agronomski glasnik (0002-1954) 71
(2009), 1;
49-62
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
pakirana rezana salata ; ponuda ; potražnja ; Zagreb
(fresh- cut packed vegetables ; supply ; demand ; Zagreb)
Sažetak
Ponuda kao i potražnja za minimalno prerađenim povrćem-salatom (oprana, rezana, pakirana) koje zadovoljava potrebu potrošača za zdravim obrokom koji se brzo priprema je naglo porasla posljednjih godina. Razlog takvom povećanju leži u činjenici da potrošači imaju sve manje vremena za pripremanje jela te sve više traže hranu prilagođenu svojim potrebama glede vremena potrebnog za njenu pripremu. Tržište pakirane salate u Hrvatskoj još nije u potpunosti razvijeno, ali se i ono značajno razvija. Budući da dosad nisu provedena istraživanja maloprodajnog tržišta pakirane salate kod nas, cilj ovog rada je bio utvrditi postojeću ponudu pakirane salate u supermarketima, te ispitati kupovno ponašanje potrošača i njihove stavove prema tim proizvodima u Gradu Zagrebu. Rezultati istraživanja su pokazali da supermarketi nude vlastita pakiranja rezanih salata, ali i pakirane salate domaćih i inozemnih proizvođača. Anketno ispitivanje potrošača je pokazalo da nešto više od polovice ispitanika kupuje pakiranu salatu (iako ih većina nisu redoviti kupci tog proizvoda). Najčešći razlog za kupnju pakirane salate je njena brza priprema. Potrošači koji ne kupuju pakiranu salatu smatraju da je preskupa, ili ju nisu niti zamijetili u trgovinama. Tek trećina ispitanika je zadovoljna ponudom pakirane salate kod nas, dok njih samo 15% je zadovoljno kvalitetom te salate. Ipak, gotovo polovica ispitanika će i u budućnosti kupovati pakiranu salatu, dok daljnjih 40% ispitanika možda bude kupovalo taj proizvod u budućnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija), Ekonomija
Napomena
Rad predstavlja sažetak završnog rada studentice
Agronomskog fakulteta Ivane Beti.
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- AGRICOLA
- AGRIS International
- BIOSIS Previews (Biological Abstracts)
- CAB Abstracts
- FSTA: Food Science and Technology Abstracts