Pregled bibliografske jedinice broj: 421454
Mogući pristupi razvoju i upravljanju turističkom destinacijom
Mogući pristupi razvoju i upravljanju turističkom destinacijom // Turistička regionalizacija u globalnim procesima / Blažević, Branko ; Peršić, Milena (ur.).
Opatija: Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Sveučilišta u Rijeci, 2009. str. 137-142
CROSBI ID: 421454 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogući pristupi razvoju i upravljanju turističkom destinacijom
(Possible approaches to the development and the managing of a tourism destination)
Autori
Cetinski, Vinka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Turistička regionalizacija u globalnim procesima
Urednik/ci
Blažević, Branko ; Peršić, Milena
Izdavač
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Sveučilišta u Rijeci
Grad
Opatija
Godina
2009
Raspon stranica
137-142
ISBN
978-953-6198-71-9
Ključne riječi
scenariji razvoja, turistička destinacija, destinacijska menadžment kompanija (DMK)
(development scenarios, tourism destination, destination management company (DMC))
Sažetak
Da bi turistička destinacija mogla uspješno funkcionirati kao poslovni sustav, potrebno je ustrojiti kvalitetan poslovni model turizma, izborom najboljeg scenarija poslovnog modela, primjerenog zahtjevima određene turističke destinacije. Povezuju se kriteriji izbora mogućih scenarija razvoja poslovnog modela u turističkoj destinaciji. Na izabranom modelu se scenarij ; status quo ; kao i scenarij maksimalne izgradnje i rasta smještajnih kapaciteta, ocjenjuje neprimjerenim za dostignuti stupanj razvoja turističkih destinacija u Republici Hrvatskoj, za razliku od scenarija restrukturiranja i repozicioniranja, odnosno održivosti i konkurentnosti, koje treba ozbiljno uzeti u razmatranje, ovisno o posebnoj situaciji u pojedinoj turističkoj destinaciji. U cilju unapređenja plasmana turističkog proizvoda, predlaže se potreba osnivanja destinacijskih menadžment kompanija (DMK). Iste bi mogle uspješno nastaviti djelovanje na temeljima ranije dominantnih putničkih agencija, a usmjeriti se zahtjevima sve više individualiziranih zahtjeva turističke potražnje, kojoj sada razjedinjena turistička ponude nije u mogućnosti odgovoriti. Menadžeri u ovim kompanijama su specijalisti, dobri poznavatelji tržišnih trendova ali i realnih mogućnosti pojedine turističke destinacije, čiji je temeljni zadatak oblikovanje i razvoj konkurentnog turističkog proizvoda. U tu svrhu se na razini turističke destinacije oblikuje jedinstvena baza podataka, neophodna za realizaciju sve složenijih zadataka, koji se nameću destinacijskom menadžmentu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
116-0000000-0758 - Upravljanje znanjem i kadrovima u turizmu kao značajkom hrvatskog identiteta
Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija
Profili:
Vinka Cetinski
(autor)