Pregled bibliografske jedinice broj: 421160
Djeca s teškoćama i pravo na obrazovanje
Djeca s teškoćama i pravo na obrazovanje // Simpozij socijalne pedijatrije "Prava djeteta s teškoćama u razvoju" : Pravo djeteta na zdravlje i razvoj : knjiga sažetaka / Grgurić, Josip ; Krpes, Snježana (ur.).
Zagreb: Središnji koordinacijski odbor akcije Gradovi i općine-prijatelji djece, 2009. str. 36-36 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 421160 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Djeca s teškoćama i pravo na obrazovanje
(Children with disabilities and The Right on Education)
Autori
Igrić, Liljana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Simpozij socijalne pedijatrije "Prava djeteta s teškoćama u razvoju" : Pravo djeteta na zdravlje i razvoj : knjiga sažetaka
/ Grgurić, Josip ; Krpes, Snježana - Zagreb : Središnji koordinacijski odbor akcije Gradovi i općine-prijatelji djece, 2009, 36-36
Skup
Simpozij socijalne pedijatrije "Prava djeteta s teškoćama u razvoju" : Pravo djeteta na zdravlje i razvoj
Mjesto i datum
Šibenik, Hrvatska, 18.06.2009. - 20.06.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
djeca s teškoćama; pravo na obrazovanje;
(children with disabilities; right on education)
Sažetak
Godina 2008. mogla bi predstavljati prekretnicu za uključivanje djece s teškoćama u redovni sustav odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj, jer je stvoren zakonodavni okvir ( Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnim i srednjim školama, 2008 ; Državni pedagoški standard, 2008 ; Zakon o suzbijanju diskriminacije, 2008.) utemeljen na Konvenciji o pravima osoba s invaliditetom (2006.). Međutim Hrvatska praksa posljednja tri desetljeća ukazuje da je vrlo težak i spor put, on načelno prihvaćenih opredjeljenja, do ostvarenja prava djece s teškoćama na školovanje s njihovim vršnjacima. Još je uvijek nezadovoljavajuća razina i kvaliteta obrazovanja osoba s invaliditetom, što se odražava na njihov položaj u društvu. Udruženi i aktivniji roditelji djece s teškoćama, primjeri dobre prakse i rezultati istraživanja u Hrvatskoj mogu značajno doprinjeti kvalitetnoj razradi sustava podrške djeci s teškoćama u redovnoj školi. Istovremeno je neophodno osigurati učiteljima i nastavnicima stjecanje novih znanja i vještina poučavanja da bi mogli ostvariti "Školu za sve". Novim oblicima podrške sustavu redovnog školstva, kao što su mobilni stručni timovi i asistenti u nastavi te osiguranjem t5akve podrške pozitivnim propisima (koji su upravo u proceduri donošenja), bit će i ostvariva zacrtana politika obrazovanja djece s teškoćama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2354 - Programi intervencija i neki okolinski čimbenici edukacijskog uključivanja
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb