Pregled bibliografske jedinice broj: 420695
Ict u stanu kao poticaj darovitoj djeci
Ict u stanu kao poticaj darovitoj djeci // Zbornik - Viša škola za obrazovanje vaspitača, 14 (2008), 1; 399-408 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 420695 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ict u stanu kao poticaj darovitoj djeci
(ICT in the home as a boost for gifted children)
Autori
Matijević, Milan
Izvornik
Zbornik - Viša škola za obrazovanje vaspitača (1820-1911) 14
(2008), 1;
399-408
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
darovita djeca; obitelj; Ict; mobilni telefoni; e-učenje
(gifted children; family; ICT; mobile telephones; e-learning)
Sažetak
Prema rezultatima istraživanja (2008) na uzorku od 3229 učenika primarnog obrazovanja u Hrvatskoj 84, 85% učenika dolazi u školu iz stanova u kojima postoji kompjutor. Od tog broja 80% kompjutora je spojeno na Internet. Već u osnovnoj školi većina učenika posjeduje moderne mobilne telefone. Većina učitelja još uvijek nije svjesna novog (multi)medijskog okruženja niti je spremna koristiti te nove moćne komunikacijske medije za obogaćivanje nastavne i pedagoške komunikacije. Vođenje darovitih učenika predstavlja šansu i izazov učiteljima za eksperimentiranje s tim medijima. Razlika u posjedovanju kompjutera u stanovima hrvatskih učenika je statistički značajna između učenika koji žive u glavnom gradu i učenika koji žive u manjim gradovima središnje Hrvatske. Također je statistički značajna razlika u posjedovanju kompjutora u stanu između učenika koji pohađaju prvi razred i učenika koji pohađaju četvrti razred osnovne škole. Roditelji naime češće kupuju kompjutore učenicima koji su već naučili čitati i pisati, odnosno koji pohađaju više razrede osnovne škole. Znanstveno su zanimljiva pitanja zašto jedna petina kompjutora nije spojena na internet. Hipotetski odgovori mogu biti temeljeni na spoznaji da je korištenje usluga Interneta skupo ili da roditelji nisu sigurni u mogućnosti kontrole web stranica koje djeca posjećuju. Budući da skoro svi učitelji posjeduju mobilne telefone, te da je većina informatički pismena, pružaju se velike mogućnosti za prevladavanje problema u komunikaciji i vođenju darovite djece osnovne škole. Naime, daroviti učenici traže intenzivniju komunikaciju od povremenih susreta s učiteljima u vrijeme nastave. Elektronska pošta i SMS poruke mogu znatno poboljšati intenzitet i kvalitetu komunikacije učitelja – mentora i učenika koji traže dodatnu pedagošku pomoć. Uz takvu apersonalnu telekomunikaciju javljaju se brojna pitanja koja su predmetom bavljenja eDidaktike ili multimedijske didaktike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Matijević, Milan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Milan Matijević
(autor)