Pregled bibliografske jedinice broj: 420635
Episteologija pedagogije: dileme, pitanja, moguća rješenja
Episteologija pedagogije: dileme, pitanja, moguća rješenja // Pedagogija prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja / Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić Neven (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007. str. 173-187 (plenarno, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 420635 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Episteologija pedagogije: dileme, pitanja, moguća rješenja
(Pedagogikal epistemology: Doubts, Questions, Possible Answers)
Autori
Milat, Josip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
/ Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić Neven - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007, 173-187
ISBN
978-953-99167-2-3
Skup
Prvi kongres pedagoga Hrvatske
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.09.2007. - 21.09.2007
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
pedagogija; epistemološke karakteristike; osnovni pojmovi; teorija osposobljavanja; izobrazba
(Pedagogy; epistemological caracteristcs; basic terms; human resources; development theory. education)
Sažetak
Polazi od tvrdnje da su epistemološke karakteristike temeljne odrednice znanosti. Na osnovi kritičke analize ukazuje se na upitnost njenog znanstvenog digniteta pedagogije. Tvrdnja se obrazlaže odgovorima na nekoliko pitanja: Je li razina razvijenosti suvremenog društva nametnula potrebu redefiniranja semantičkog određenja osnovnih pojmova i pedagogije? Može li se pedagogija koja desetljećima nije promijenila svoj osnovni teorijski koncept smatrati suvremenom? Što je osnovna funkcija pedagogije? Je li pedagogija znanost o odgoju, o odgoju i obrazovanju ili o osposobljavanju ljudi. Jesu li cilj i zadaci pedagogijske znanosti jednoznačno određeni? Predlažu se nova suvremena jednoznačna semantička određenja temeljnih pojmova i utvrđuje osnovna funkcija pedagogije i kao znanstvene i kao praktične discipline kao teorije osposobljavanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija