Pregled bibliografske jedinice broj: 420183
Obaviještenost roditelja o ranom jezično-govornom razvoju
Obaviještenost roditelja o ranom jezično-govornom razvoju, 2009., diplomski rad, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 420183 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obaviještenost roditelja o ranom jezično-govornom
razvoju
(The parents` knowledge of early speech and language
development)
Autori
Kiš, Ivona
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
15.06
Godina
2009
Stranica
53
Mentor
Ljubešić, Marta ; Cepanec, Maja
Ključne riječi
rani jezično-govorni razvoj ; roditelji ; logoped ; rana edukacija i intervencija
(early language and speech development ; parents ; speech and language therapist ; early education and intervention)
Sažetak
Cilj istraživanja ovog diplomskog rada bio je ustanoviti postoje li i koje su to razlike u obaviještenosti roditelja čija djeca pohađaju neki oblik logopedske terapije i onih čija djeca to ne čine, o ranom jezično-govornom razvoju. Izabrani uzorak čine dvije skupine roditelja - 20- ero roditelja čija djeca nisu uključena u niti jedan oblik logopedske terapije (roditelji ispitani u dječjem vrtiću „ Mali princ“ ) i 20-ero roditelja čija su djeca uključena u logopedsku terapiju (roditelji ispitani u „ Logopedskom kabinetu“ ). Kako bi se ostvarili zacrtani ciljevi svaki roditelj testiran je upitnikom koji se sastoji od 25 pitanja koja obuhvaćaju neke činjenice, ali i zablude o ranom razvoju jezika i govora u djece, dakle od rođenja pa sve do šeste godine. Postavljene su dvije hipoteze, od kojih je jedna djelomično, a druga u potpunosti prihvaćena. Prva hipoteza odnosi se na razlike u obaviještenosti između roditelja čija djeca nisu uključena u logopedski tretman i onih čija djeca su uključena u logopedsku terapiju, o ranom jezično-govornom razvoju. Ova hipoteza prihvaćena je djelomično, budući da na većini varijabli nije uočena statistički značajna razlika između ove dvije skupine. Unatoč tome, uočava se mali, ali značajni postotak točnijih odgovora kod skupine roditelja čija djeca su uključena u logopedsku terapiju. Druga hipoteza odnosi se na postojanje razlika u obaviještenosti roditelja čija djeca nisu uključena u logopedsku terapiju i onih čija djeca pohađaju logopedski tretman, o ulozi logopeda tijekom ranog govorno-jezičnog razvoja njihove djece. Ova hipoteza prihvaćena je u potpunosti, a s obzirom na rezultate zaključujemo kako su roditelji čija djeca su uključena u logopedsku terapiju očekivano više osvijestila kada i zbog čega je potrebno uključiti logopeda u rani jezično-govorni razvoj njihove djece. Kao mogući razlog takvih rezultata navodimo činjenicu da se roditelji koji su kod svoje djece uočili određena razvojna kašnjenja po pitanju jezika i govora nužno više informirali o toj problematici. Zaključujemo da je doprinos ovog rada u samoj činjenici, da ukazuje na potrebu rane edukacije roditelja kako bi se smanjila stopa nedetektirane djece s kašnjenjem u jezično-govornom razvoju, jer roditelji su jedni od najbitnijih osoba tijekom djetetova razvoja i odrastanja i nužno je da su pravilno educirani i upoznati sa optimalnim vremenskim periodima u kojima se određene pojave događaju (prva riječ, prva rečenica...). Mnoga inozemna istraživanja naglašavaju iste potrebe za ranom edukacijom i intervencijom, te daljnjim istraživanjem ovog područja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb