Pregled bibliografske jedinice broj: 419941
Struktura i hijerarhija vrijednosnih orijentacija učenika strukovnih škola primorsko-goranske županije
Struktura i hijerarhija vrijednosnih orijentacija učenika strukovnih škola primorsko-goranske županije // Zaštita zdravlja djece i mladih- knjiga sažetaka / Pačić- Turk, Ljiljana ; Vlašić- Cicvarić, Inge ; Barušić, Teuta (ur.).
Zagreb: Hrvatska psihološka komora, 2009. str. 119-119 (poster, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 419941 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Struktura i hijerarhija vrijednosnih orijentacija učenika strukovnih škola primorsko-goranske županije
(Structure and hierarchy of value orientations among pupils of professional schools in Primorsko oranska district)
Autori
Mirolović Vlah, Nataša ; Lončarić, Darko ; Tatalović Vorkapić, Sanja ; Franc, Renata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Zaštita zdravlja djece i mladih- knjiga sažetaka
/ Pačić- Turk, Ljiljana ; Vlašić- Cicvarić, Inge ; Barušić, Teuta - Zagreb : Hrvatska psihološka komora, 2009, 119-119
Skup
II. hrvatski kongres primijenjene psihologije
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 03.06.2009. - 07.06.2009
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
samoostavrujuće vrijednosti; konvencionalne; hedonističke; mladi
(self-actualization values; conventional values; hedonistic values; youth)
Sažetak
Najčešće su ljudske vrijednosti definirane kao trajna vjerovanja koja utječu na izbor određenog načina ponašanja u svakodnevnim situacijama (Rokeach, 1973). No, često predstavljaju i poželjne ciljeve koji nadilaze specifičnost pojedinih situacija, te služe kao vodeći principi u ljudskom životu (Schwartz i Bilsky, 1987, 1990). Tijekom perioda adolescencije mladi ljudi postavljaju većinu ciljeva koje žele ostvariti u svojem životu. Istovremeno, također postavljaju i standarde koji su im važni u životu, kao i određenu hijerarhiju osobnih vrijednosti. Tijekom tog procesa bitno je znati da su vrijednosti naposljetku rezultat socijalizacije, te je zato izrazito bitno da se pri istraživanju strukture vrijednosnog sustava uzimaju u obzir obilježja društveno strukturiranog iskustva i kulturalne pozadine, stavova i ponašanja. Posebno je zanimljiv dominirajući sustav vrijednosti kod mladih ljudi koji se može (in)direktno dovesti u vezu s različitim vrstama društveno (ne)poželjnih i (ne)prihvatljivih ponašanja. Stoga je bilo zanimljivo provjeriti hijerarhiju vrijednosti i zastupljenost vrijednosnih orijentacija u našoj zemlji, te provjeriti valjanost primijenjene Skale vrijednosnih orijentacija na učenicima strukovnih škola (SVO ; Franc, Šakić i Ivičić, 2002).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941533-1514 - Društveni stavovi i međugrupni odnosi u hrvatskom društvu (Franc, Renata, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Renata Franc
(autor)
Sanja Tatalović Vorkapić
(autor)
Nataša Vlah
(autor)
Darko Lončarić
(autor)