Pregled bibliografske jedinice broj: 419787
PODRŠKA EDUKACIJSKOM UKLJUČIVANJU UČENIKA S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU PUTEM MOBILNOG STRUČNOG TIMA I ASISTENTA U NASTAVI - REZULTATI PRAĆENJA JEDNOG UČENIKA S ADHD POREMEĆAJEM –
PODRŠKA EDUKACIJSKOM UKLJUČIVANJU UČENIKA S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU PUTEM MOBILNOG STRUČNOG TIMA I ASISTENTA U NASTAVI - REZULTATI PRAĆENJA JEDNOG UČENIKA S ADHD POREMEĆAJEM –, 2008., diplomski rad, diplomski, EDUKACIJSKO-REHABILITACIJSKI FAKULTET, ZAGREB
CROSBI ID: 419787 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PODRŠKA EDUKACIJSKOM UKLJUČIVANJU UČENIKA S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU PUTEM MOBILNOG STRUČNOG TIMA I ASISTENTA U NASTAVI - REZULTATI PRAĆENJA JEDNOG UČENIKA S ADHD POREMEĆAJEM –
(SUPPORT OF MOBIL EXPERT TEAM AND TEACHER ASSISTANT FOR EDUCATIONAL INCLUSION OF CHILDREN WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS- RESULTS ON OPSERVATION OF CHILD WITH ADHD)
Autori
Kobetić, Darko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
EDUKACIJSKO-REHABILITACIJSKI FAKULTET
Mjesto
ZAGREB
Datum
26.06
Godina
2008
Stranica
60
Mentor
PROF.DR.SC. LJILJANA IGRIĆ
Ključne riječi
Model edukacijskog uključivanja; mobilni stručni tim; asistent u nastavi; ADHD poremećaj; djeca s posebnim obrazovnim potrebama
(model for eduactional integration; mobile professional team; teaching assistant; ADHD; children with special eduactional needs)
Sažetak
Edukacijsko uključivanje djece s posebnim obrazovnim potrebama u redovni sustav odgoja i obrazovanja predstavlja važan indikator kvalitete života ove djece. Njihovim uključivanjem pridonosi se normalnom psihosocijalnom razvoju te se sprečava institucionalizacija. Djeca ostaju u lokalnoj sredini te im se pružaju mogućnosti za ostvarivanje vlastitih potencijala odrastanjem u obitelji i druženjem s vršnjacima iz susjedstva. Svjetska iskustva ukazuju na važnost uspostavljanja sustavne stručne podrške edukacijskom uključivanju djece s posebnim obrazovnim potrebama. Hrvatska udruga za stručnu pomoć djeci s posebnim potrebama – „ IDEM“ , po uzoru na engleski model, razvija takav oblik podrške edukacijskom uključivanju putem mobilnih stručnih timova i asistenata u nastavi u Republici Hrvatskoj. U radu je prikazana upravo hrvatska modifikacija izvornog modela, koji se već niz godina provodi u praksi. Evaluacija modela provedena je putem kvalitativne i kvantitativne analize rezultata opservacije promjena ponašanja učenika s ADHD poremećajem tijekom direktnog rada asistenta u nastavi i podrške školi putem mobilnog stručnog tima. Rezultati ukazuju na pozitivne promjene u smislu povećanja učestalosti pojavljivanja poželjnih te smanjenja učestalosti pojavljivanja nepoželjnih oblika ponašanja. Detaljna kvalitativna analiza nalazi jasnu poveznicu između provođenja modela edukacijskog uključivanja putem mobilnog stručnog tima i asistenta u nastavi i pozitivnih promjena
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2354 - Programi intervencija i neki okolinski čimbenici edukacijskog uključivanja
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb