Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 419696

Albanska teorija i praksa književnog odgoja i izobrazbe u 20. stoljeću


Kumnova, Mazllom
Albanska teorija i praksa književnog odgoja i izobrazbe u 20. stoljeću, 2007., doktorska disertacija, Filozofski fakultet Zagreb, Zagreb


CROSBI ID: 419696 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Albanska teorija i praksa književnog odgoja i izobrazbe u 20. stoljeću
(Albanian literature and education in the 20 century)

Autori
Kumnova, Mazllom

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet Zagreb

Mjesto
Zagreb

Datum
11.05

Godina
2007

Stranica
357

Mentor
Pandžić, Vlado

Ključne riječi
Albanska povijest; albanski odgoj; albanska izobrazba; nastavni programi; čitanke (udžbenici); književnost; albansko-hrvatski odnosi; nacionalni preporod Albanaca; teorija odgoja i izobrazbe; nastavna praksa.
(Albanian history; Albanian education; curriculum of education; text books; school literature books; Albanian-Croatian relationship; Albanian renaissance; the theory of education and literature education; teaching experience.)

Sažetak
U doktorskome radu mr. sc. Mazlloma Kumnove pod naslovom "Albanska teorija i praksa književnog odgoja i izobrazbe u 20. stoljeću" svrha i ciljevi su istraživanja sukladni tezi da su albanski jezik i književnost imali iznimno važnu povijesnu ulogu u očuvanju albanske narodne samobitnosti, odgoju mladih albanskih naraštaja i opstanku albanskoga naroda. Raščlambom različite albanološke tematike doktorand sustavno i poticajno uvodi u nedvojbeno vrlo složena pitanja albanske teorije i prakse književnoga odgoja i obrazovanja. Na temelju bogatih arhivskih i drugih izvora iznijansirano su istaknute spoznaje o povijesnim skupovima koji su odlučno dali smjernice albanskom narodu i njegovoj kulturi, što podrazumijeva i standardizaciju albanskoga jezika i naobrazbene, odgojne i funkcionalne zadaće književnoga odgoja i obrazovanja mladih Albanaca. Sustavno je istraživana duga, uporna i neprekidna borba za albanski jezik i svrhovito uključivanje književnosti u odgoj i obrazovanje što je izravno pomoglo albanskomu narodu u očuvanju narodnih i državotvornih prava te prihvaćanju demokratskih postignuća suvremene svjetske civilizacije. Uz tvrdnju o iznimnoj važnosti albanskoga jezika i književnosti u albanskome narodnom pokretu, odnosno albanskome kulturnom pokretu, kao glavni problem postavljena je raščlamba albanske teorije i prakse književnoga odgoja i izobrazbe u 20. stoljeću, tj. raščlamba albanskoga nacionalnog odgoja i obrazovanja, metodičkih pristupa i sustava odgoja i izobrazbe, posebice nastave književnosti, nastavnih programa i udžbenika iz književnosti. Utvrđeno je prema kakvoj su nastavi književnosti usmjeravali nastavni programi, udžbenici i priručnici, a posebno je ustanovljeno koliko je učeniku dodjeljivana aktivna uloga u posljednjim desetljećima 20. stoljeća te kako se posvećivala pozornost razvijanju kritičkoga mišljenja i učeničkih stvaralačkih mogućnosti. Neprijeporno je određen, prikazan, obrazložen i potkrijepljen objektivnim dokazima razvoj albanske teorije nastave književnosti. Nastavni programi iz književnosti i čitanke pokazuju načine prihvaćanja ili odbacivanja političkih prisila te razinu razvoja znanosti o književnosti, teorije i prakse odgoja i obrazovanja, metodičkih postignuća u oblikovanju udžbenika itd. Posebna je istraživačka pozornost bila usmjerena na "ideologiziranu" nastavu književnosti, poglavito na promašenost odgojnih zadaća takve nastave književnosti. Dragocjeni su također u ovome doktorskom radu rezultati istraživanja hrvatsko-albanskih odnosa, prikaz velikih zasluga mnogih Hrvata i sudbonosnosti njihova doprinosa albanologiji, odnosno albanskoj umjetnosti, kulturi i prosvjeti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vlado Pandžić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kumnova, Mazllom
Albanska teorija i praksa književnog odgoja i izobrazbe u 20. stoljeću, 2007., doktorska disertacija, Filozofski fakultet Zagreb, Zagreb
Kumnova, M. (2007) 'Albanska teorija i praksa književnog odgoja i izobrazbe u 20. stoljeću', doktorska disertacija, Filozofski fakultet Zagreb, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Kumnova, Mazllom}, year = {2007}, pages = {357}, keywords = {Albanska povijest, albanski odgoj, albanska izobrazba, nastavni programi, \v{c}itanke (ud\v{z}benici), knji\v{z}evnost, albansko-hrvatski odnosi, nacionalni preporod Albanaca, teorija odgoja i izobrazbe, nastavna praksa.}, title = {Albanska teorija i praksa knji\v{z}evnog odgoja i izobrazbe u 20. stolje\'{c}u}, keyword = {Albanska povijest, albanski odgoj, albanska izobrazba, nastavni programi, \v{c}itanke (ud\v{z}benici), knji\v{z}evnost, albansko-hrvatski odnosi, nacionalni preporod Albanaca, teorija odgoja i izobrazbe, nastavna praksa.}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Kumnova, Mazllom}, year = {2007}, pages = {357}, keywords = {Albanian history, Albanian education, curriculum of education, text books, school literature books, Albanian-Croatian relationship, Albanian renaissance, the theory of education and literature education, teaching experience.}, title = {Albanian literature and education in the 20 century}, keyword = {Albanian history, Albanian education, curriculum of education, text books, school literature books, Albanian-Croatian relationship, Albanian renaissance, the theory of education and literature education, teaching experience.}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font