Pregled bibliografske jedinice broj: 419556
Fažana kao destinacija kulturnog turizma
Fažana kao destinacija kulturnog turizma, 2008. (ostalo).
CROSBI ID: 419556 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Fažana kao destinacija kulturnog turizma
(Fažana as the destination of cultural tourism)
Autori
Vitasović, Aljoša
Izvornik
Fažanski libar 3 / Urošević, Mirko (ur.). - Pula : Amforapress , 2008. 117-131 (ISBN: 978-953-6453-10-8).
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostalo
Godina
2008
Ključne riječi
Fažana; kulturni turizam; kulturni proizvod; kulturni turist; Istra
(Fažana; cultural tourism; cultural product; cultural tourists; Istria)
Sažetak
Sagledamo li turizam kao heterogenu pojavu, koja je dinamična te se neprestno razvija zadovoljavajući potrebe sudionika turizma, globalni turistički trendovi nameću novo poimanje turizma i pojavu "novih" turista. Stoga, management turističkih destinacija mora prilagoditi činitelje turističke ponude novonastalim zahtjevima. Atraktivni elementi destinacije moraju biti nadopunjeni dodatnim aktivnostima, a izvrsnost turističke destinacije mjere isključivo ostvarenim doživljajem. Upravo takva diverzifikacija potreba i motiva zbog kojih osobe izabiru posjet nekoj turističkoj destinaciji, a motivirani su u potpunosti i/ili parcijalno kulturom, dovode do razvitka kulturnog turizma. Ovim radom se želi prikazati trenutno stanje turizma u Općini Fažana, ali ne s stajališta ekonomskih činitelja, već se prikazuje percepcija turista i domicilnog stanovništva Općine Fažana koja biva shvaćenom kao turistička destinacija. Pri čemu se zaključuje da posjet Općini Fažana biva motiviran i novim iskustvima i novim doživljajima. Turistička valorizacija podrazumjeva kvalitativnu i kvantitativnu ocjenu vrijednosti turističkih motiva, čiji rezultati dobiveni istraživanjem upućuju na razvoj kulturnog turizma u Fažani kao glavnog oblika turizma. Za uspješan plasman destinacije na turističkom tržištu potrebno je poznavati motive dolaska u destinaciju, ali i motive za posjet kulturnim atrakcijama, te raspolagati informacijama jesu li turisti zadovoljni ponuđenim kulturnim „ proizvodom“ i metodu oplemenjivanja iste. Potrebito je koristiti kulturu i kulturno naslijeđe u svrhu zadovoljenja turističkih potreba, na način da se spozna korelacija između kulturnih resursa, kao što su spomenici, manifestacije i sl., s jedne strane, i očekivanog doživljaja turiste, s druge strane. Kulturni „ proizvod“ treba formirati kao atrakcijski „ proizvod“ koji se nudi turistima koji traže da pobliže upoznavanje s prošlim i sadašnjim nasljeđem destinacije. Kulturni turizam i formiranje kulturnog turističkog proizvoda za turističku destinaciju poput Općine Fažana ima višestruke koristi, što je i potvrđeno i strateškim dokumentima Općine Fažana.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
303-0000000-2451 - Održivi turizam u Hrvatskoj: izrada akcijskog plana održivosti turizma Istre (Vitasović, Aljoša, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Profili:
Aljoša Vitasović
(autor)