Pregled bibliografske jedinice broj: 419205
Analiza pogrešaka u uporabi glagolskih vremena u pismenoj provjeri učeničkog znanja
Analiza pogrešaka u uporabi glagolskih vremena u pismenoj provjeri učeničkog znanja // 23. međunarodni znanstveni skup Prostor i vrijeme u jeziku : Jezik u prostoru i vremenu / Brdar, Mario ; Omazić, Marija (ur.).
Osijek: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2009. str. 17-18 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 419205 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza pogrešaka u uporabi glagolskih vremena u pismenoj provjeri učeničkog znanja
(Error analysis of the tense use in written language assessment)
Autori
Dukić, Mirjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
23. međunarodni znanstveni skup Prostor i vrijeme u jeziku : Jezik u prostoru i vremenu
/ Brdar, Mario ; Omazić, Marija - Osijek : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2009, 17-18
Skup
Međunarodni znanstveni skup, Prostor i vrijeme u jeziku : Jezik u prostoru i vremenu (23 ; 2009)
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 21.05.2009. - 23.05.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
pismena provjera znanja; morfosintaktičke pogreške; strategije produkcije
(language testing; morphosyntactic errors; production strategies)
Sažetak
Pismene provjere znanja nezaobilazni su dio nastavnog procesa i provode se u svrhu bolje procjene stečenog učeničkog znanja o stranom jeziku. Cilj je ovog rada istražiti prirodu pogrešaka u uporabi glagolskih vremena za izricanje sadašnjosti i prošlosti u pisanoj produkciji učenika 8. razreda u nastavi engleskog kao stranog jezika u osnovnoj školi. U tu svrhu testirano je jezično znanje učenika za glagolska vremena Present Simple i Present Continuous te Simple Past i Present Perfect. Za potrebe ovog rada proveden je test jezične kompetencije koji obuhvaća uzorak od 100 učenika a sastoji se od zadataka nadopunjavanja teksta odgovarajućim oblikom već ponuđenog glagola. Korpus je sastavljen od pogrešnih glagolskih oblika koje su napravili učenici rješavajući zadatke pismene provjere znanja. Analizom prikupljenog korpusa dolazi se do podataka o strukturi i zastupljenosti morfosintaktičkih pogrešaka na promatranom aspektu jezične uporabe. Sistematizacijom pogrešaka otkrivaju se i strategije produkcije za kojima učenici posežu pri proizvodnji jezičnih elemenata koji odstupaju od jezične norme jezika cilja. U završnom dijelu rada raspravlja se o mogućim implikacijama dobivenih rezultata na nastavnu praksu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija