Pregled bibliografske jedinice broj: 419081
Vjeroučitelj i vrednote hrvatskoga društva
Vjeroučitelj i vrednote hrvatskoga društva // Kateheza. Časopis za vjeronauk u školi, katehezu i pastoral mladih, 30 (2008), 3; 185-205 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 419081 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vjeroučitelj i vrednote hrvatskoga društva
(The Religion Theacher and the Values of Croatian Society)
Autori
Marasović, Špiro
Izvornik
Kateheza. Časopis za vjeronauk u školi, katehezu i pastoral mladih (0351-9007) 30
(2008), 3;
185-205
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
vrednota; demokracija; liberalizam; ljudska prava vjeroučitelj; svjedočenje; župna zajednica
(Democracy; liberalism; human righta; values; religion teacher; parisch community; witnessing)
Sažetak
Autor u ovom članku istražuje kako izgleda zadaća integriranja vjere u suvremeno hrvatsko društvo, gledana s pozicija vjeroučitelja u školi. Da bi se približio poželjnom odgovoru, autor u prvom dijelu članka najprije iznosi klasične nesporazume između Crkve i demokratskoga društva, odnosno Crkve i liberalnih vrijednosti na kojima to društvo i funkcionira. Ukazavši na rješenje problema s Drugim vatikanskim saborom, autor zatim analizira stvarne i formalne vrednote hrvatskoga društva, da bi u trećem dijelu s tim vrednotama konfrontirao osobu i poslanje vjeroučitelja u školi. Zaključak koji se upravo na temelju takvog metodološkog postupna nametnuo u ovom članku ukazuje ne samo na to da je do sada rečena integracija vjere u hrvatsku društvenu kulturu izostala, nego da se na njoj ozbiljnije još uvijek niti ne radi. Razlozi tome su: nedovoljno razvijena demokratska svijest i demokratska praksa u društvu općenito ; previše klerikalizirana Crkva, zbog čega crkvene udruge, kao integralni dio civilnoga društva nisu društveno djelotvorne ; natprosječna zastupljenost autoritarne svijesti među studentima teologije i katehetike, a to onda znači i vjeroučitelja ; izostanak konkretne, svjedočke župne potpore u vjeroučiteljevu odgoju za socijalnu kompetentnost vjeroučenika što je opet dijelom posljedica nedostatka interesa kleričkoga sloja Crkve u Hrvatskoj za ovu problematiku. Prema tome, „ kognitivni stres“ , o kojem je riječ u uvodnom dijelu, kronična je bolest u nas, ne samo kod vjeroučenika, nego i kod vjeroučitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
203-1941533-0732 - Supsidijarnost u hrvatskom društvu (Baloban, Stjepan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Katolički bogoslovni fakultet, Zagreb
Profili:
Špiro Marasović
(autor)