Pregled bibliografske jedinice broj: 419064
Odrednice prilagodbe na studij i razlike između studenata s obzirom na uključivanje u program studentskog mentorstva
Odrednice prilagodbe na studij i razlike između studenata s obzirom na uključivanje u program studentskog mentorstva, 2008., diplomski rad, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 419064 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odrednice prilagodbe na studij i razlike između studenata s obzirom na uključivanje u program studentskog mentorstva
(Determinants of student college adjusment and individual differences according to their participation in student mentoring programme)
Autori
Antulić, Sandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
20.02
Godina
2008
Stranica
45
Mentor
Smojver-Ažić
Ključne riječi
studenti mentori ; prilagodba na studij
(peer-metoring ; college adaptation)
Sažetak
Početak studija za mnoge je prva veća životna prekretnica. Prijelaz u sustav visokog školstva uključuje prilagodbu na nove akademske i socijalne sustave (Mclnnis, James i Hartley, 2000). Istraživanja pokazuju da je uspješan prijelaz u sustav visokog školstva tijekom prve godine pod utjecajem i individualnih i okolinskih faktora (Gerdes i Mallinckdrodt, 1994). Sustav mentorstva predstavlja jedan od oblika psihosocijalne podrške studentima za njihovu uspješnu prilagodbu na visokoškolski kontekst. Cilj istraživanja bio je ispitati povezanost prilagodbe studenta s motivacijom za postignuće, percipiranom nekompetentnosti, strahom od neuspjeha i crtama ličnosti te utvrditi doprinose istih u objašnjenju prilagodbe na studij kao i utvrditi razliku između studenata s obzirom na odluku o uključivanju u sustav mentorstva. U ispitivanju je sudjelovalo 230 studenata prve godine Filozofskog fakulteta u Rijeci kojima je tijekom prvog tjedna nastave ponuđen program studentskog mentorstva. Ovaj je program zamišljen tako da studenti starijih godina pružaju podršku studentima prve godine u akademskoj i socioemocionanoj prilagodbi. Većina studenata koja se odlučila za sudjelovanje u Programu mentorstva studira izvan mjesta prebivališta. Studenti koji su se odlučili za mentorstvo imaju značajno izraženiji strah od neuspjeha od studenata koji se nisu odlučili za ovaj program. Na ostalim dimenzijama nije utvrđena statistički značajna razlika u odnosu na odluku o mentorstvu. Značajni prediktori prilagodbe na studij su percipirana nekompetentnost, ekstraverzija, ugodnost i motivacija za postignućem.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-1301675-0854 - Rizični i zaštitni čimbenici psihičkog zdravlja i akademske prilagodbe studenata (Živčić-Bećirević, Ivanka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka