Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 418849

Između znanosti, ideologije i artizma: triptih o socijalnoj povijesti glazbe 20. stoljeća u Splitu


Tomić-Ferić, Ivana
Između znanosti, ideologije i artizma: triptih o socijalnoj povijesti glazbe 20. stoljeća u Splitu // Zbornik radova s V. međunarodnog simpozija Muzika u društvu / Čavlović, Ivan (ur.).
Sarajevo: Muzikološko društvo Federacije Bosne i Hercegovine ; Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu, 2008. str. 93-109


CROSBI ID: 418849 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Između znanosti, ideologije i artizma: triptih o socijalnoj povijesti glazbe 20. stoljeća u Splitu
(Between science, ideology and artism: triptych about social history of music of 20th century in Split)

Autori
Tomić-Ferić, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Zbornik radova s V. međunarodnog simpozija Muzika u društvu

Urednik/ci
Čavlović, Ivan

Izdavač
Muzikološko društvo Federacije Bosne i Hercegovine ; Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu

Grad
Sarajevo

Godina
2008

Raspon stranica
93-109

ISBN
978-9958-9591-8-9

Ključne riječi
20. stoljeće, angažirana umjetnost, socijalna povijest glazbe, ideologija, znanost, estetika, splitski skladatelji, Jakov Gotovac, Ivo Tijardović, Boris Papandopulo, Silvije Bombardelli
(20th century, engaged art, social history of music, ideology, science, aesthetics, Split composers, Jakov Gotovac, Ivo Tijardović, Boris Papandopulo, Silvije Bombardelli)

Sažetak
Svjedočeći vremenu slobodoumnosti i demokratizacije svih sfera društvenog života, sazreo je trenutak za refleksivno promišljanje o ideološki angažiranoj umjetnosti minuloga stoljeća i njenoj osjenjenosti političkim zbivanjima unutar specifičnog prostornog i vremenskog kontinuuma. S druge pak strane, pokušaj dezideologizirane, dakle, znanstveno postulirane rasprave o glazbi kao eminentno artističkoj (estetičkoj) disciplini, podrazumijeva odmak od njenog, makar i eksplicitno naglašenog, ideološkog ozračja. U tom procjepu između znanosti, ideologije i atrizma, pokušalo se, temeljem primarnih izvora i dostupne građe iz dnevnog i periodičnog tiska, rasvijetliti specifičnost društveno-povijesnog realiteta glazbe spomenutog razdoblja na primjeru "splitskih" skladatelja (Gotovac, Tijardović, Papandopulo, Bombardelli) čiji je kreativitet na različite načine, u većoj ili manjoj mjeri, bivao suočen s ideologiziranim prostorima. Ta činjenica, međutim, ne oslobađa obveze da se pogledom unatrag, izvan ideološkog konteksta, pristupi objektivnoj arbitraži i evaluaciji umjetničke vrijednosti njihovih opusa. Usporedni, znanstveno argumentirani, optok misli o pojedinim dijelovima i cjelini ovako postavljenog triptiha, provocira oveći niz pitanja o mogućnostima očuvanja artističke individualnosti u ideologiziranoj realnosti. Odgovori iznijeti ovom studijom vjerojatno nisu konačni, no zacijelo predstavljaju značajan prilog izučavanju nekih novih smjernica socijalne povijesti glazbe 20. stoljeća otvarajući prostore za njenu dalju nadgradnju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti

Napomena
Rad je tiskan paralelno i na engleskom jeziku



POVEZANOST RADA


Projekti:
213-0000000-1033 - Sređivanje i obradba glazbenih izvora u Hrvatskoj (Tuksar, Stanislav, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Umjetnička akademija, Split

Profili:

Avatar Url Ivana Tomić-Ferić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Tomić-Ferić, Ivana
Između znanosti, ideologije i artizma: triptih o socijalnoj povijesti glazbe 20. stoljeća u Splitu // Zbornik radova s V. međunarodnog simpozija Muzika u društvu / Čavlović, Ivan (ur.).
Sarajevo: Muzikološko društvo Federacije Bosne i Hercegovine ; Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu, 2008. str. 93-109
Tomić-Ferić, I. (2008) Između znanosti, ideologije i artizma: triptih o socijalnoj povijesti glazbe 20. stoljeća u Splitu. U: Čavlović, I. (ur.) Zbornik radova s V. međunarodnog simpozija Muzika u društvu. Sarajevo, Muzikološko društvo Federacije Bosne i Hercegovine ; Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu, str. 93-109.
@inbook{inbook, author = {Tomi\'{c}-Feri\'{c}, Ivana}, editor = {\v{C}avlovi\'{c}, I.}, year = {2008}, pages = {93-109}, keywords = {20. stolje\'{c}e, anga\v{z}irana umjetnost, socijalna povijest glazbe, ideologija, znanost, estetika, splitski skladatelji, Jakov Gotovac, Ivo Tijardovi\'{c}, Boris Papandopulo, Silvije Bombardelli}, isbn = {978-9958-9591-8-9}, title = {Izme\dju znanosti, ideologije i artizma: triptih o socijalnoj povijesti glazbe 20. stolje\'{c}a u Splitu}, keyword = {20. stolje\'{c}e, anga\v{z}irana umjetnost, socijalna povijest glazbe, ideologija, znanost, estetika, splitski skladatelji, Jakov Gotovac, Ivo Tijardovi\'{c}, Boris Papandopulo, Silvije Bombardelli}, publisher = {Muzikolo\v{s}ko dru\v{s}tvo Federacije Bosne i Hercegovine ; Muzi\v{c}ka akademija Univerziteta u Sarajevu}, publisherplace = {Sarajevo} }
@inbook{inbook, author = {Tomi\'{c}-Feri\'{c}, Ivana}, editor = {\v{C}avlovi\'{c}, I.}, year = {2008}, pages = {93-109}, keywords = {20th century, engaged art, social history of music, ideology, science, aesthetics, Split composers, Jakov Gotovac, Ivo Tijardovi\'{c}, Boris Papandopulo, Silvije Bombardelli}, isbn = {978-9958-9591-8-9}, title = {Between science, ideology and artism: triptych about social history of music of 20th century in Split}, keyword = {20th century, engaged art, social history of music, ideology, science, aesthetics, Split composers, Jakov Gotovac, Ivo Tijardovi\'{c}, Boris Papandopulo, Silvije Bombardelli}, publisher = {Muzikolo\v{s}ko dru\v{s}tvo Federacije Bosne i Hercegovine ; Muzi\v{c}ka akademija Univerziteta u Sarajevu}, publisherplace = {Sarajevo} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font