Pregled bibliografske jedinice broj: 418849
Između znanosti, ideologije i artizma: triptih o socijalnoj povijesti glazbe 20. stoljeća u Splitu
Između znanosti, ideologije i artizma: triptih o socijalnoj povijesti glazbe 20. stoljeća u Splitu // Zbornik radova s V. međunarodnog simpozija Muzika u društvu / Čavlović, Ivan (ur.).
Sarajevo: Muzikološko društvo Federacije Bosne i Hercegovine ; Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu, 2008. str. 93-109
CROSBI ID: 418849 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Između znanosti, ideologije i artizma: triptih o socijalnoj povijesti glazbe 20. stoljeća u Splitu
(Between science, ideology and artism: triptych about social history of music of 20th century in Split)
Autori
Tomić-Ferić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Zbornik radova s V. međunarodnog simpozija Muzika u društvu
Urednik/ci
Čavlović, Ivan
Izdavač
Muzikološko društvo Federacije Bosne i Hercegovine ; Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu
Grad
Sarajevo
Godina
2008
Raspon stranica
93-109
ISBN
978-9958-9591-8-9
Ključne riječi
20. stoljeće, angažirana umjetnost, socijalna povijest glazbe, ideologija, znanost, estetika, splitski skladatelji, Jakov Gotovac, Ivo Tijardović, Boris Papandopulo, Silvije Bombardelli
(20th century, engaged art, social history of music, ideology, science, aesthetics, Split composers, Jakov Gotovac, Ivo Tijardović, Boris Papandopulo, Silvije Bombardelli)
Sažetak
Svjedočeći vremenu slobodoumnosti i demokratizacije svih sfera društvenog života, sazreo je trenutak za refleksivno promišljanje o ideološki angažiranoj umjetnosti minuloga stoljeća i njenoj osjenjenosti političkim zbivanjima unutar specifičnog prostornog i vremenskog kontinuuma. S druge pak strane, pokušaj dezideologizirane, dakle, znanstveno postulirane rasprave o glazbi kao eminentno artističkoj (estetičkoj) disciplini, podrazumijeva odmak od njenog, makar i eksplicitno naglašenog, ideološkog ozračja. U tom procjepu između znanosti, ideologije i atrizma, pokušalo se, temeljem primarnih izvora i dostupne građe iz dnevnog i periodičnog tiska, rasvijetliti specifičnost društveno-povijesnog realiteta glazbe spomenutog razdoblja na primjeru "splitskih" skladatelja (Gotovac, Tijardović, Papandopulo, Bombardelli) čiji je kreativitet na različite načine, u većoj ili manjoj mjeri, bivao suočen s ideologiziranim prostorima. Ta činjenica, međutim, ne oslobađa obveze da se pogledom unatrag, izvan ideološkog konteksta, pristupi objektivnoj arbitraži i evaluaciji umjetničke vrijednosti njihovih opusa. Usporedni, znanstveno argumentirani, optok misli o pojedinim dijelovima i cjelini ovako postavljenog triptiha, provocira oveći niz pitanja o mogućnostima očuvanja artističke individualnosti u ideologiziranoj realnosti. Odgovori iznijeti ovom studijom vjerojatno nisu konačni, no zacijelo predstavljaju značajan prilog izučavanju nekih novih smjernica socijalne povijesti glazbe 20. stoljeća otvarajući prostore za njenu dalju nadgradnju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
Napomena
Rad je tiskan paralelno i na engleskom jeziku
POVEZANOST RADA
Projekti:
213-0000000-1033 - Sređivanje i obradba glazbenih izvora u Hrvatskoj (Tuksar, Stanislav, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Umjetnička akademija, Split
Profili:
Ivana Tomić-Ferić
(autor)