Pregled bibliografske jedinice broj: 418675
Višekriterijski modeli odlučivanja u strateškom planiranju uvođenja e-učenja
Višekriterijski modeli odlučivanja u strateškom planiranju uvođenja e-učenja, 2008., doktorska disertacija, Fakultet organizacije i informatike, Varaždin
CROSBI ID: 418675 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Višekriterijski modeli odlučivanja u strateškom planiranju uvođenja e-učenja
(Multicriteria decision making models for stategic planning of e-learning implementation)
Autori
Begičević, Nina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Fakultet organizacije i informatike
Mjesto
Varaždin
Datum
17.12
Godina
2008
Stranica
228
Mentor
Tihomir Hunjak, Tihomir
Neposredni voditelj
Divjak, Blaženka
Ključne riječi
e-učenje; strategija; višekriterijsko odlučivanje; AHP; ANP
(e-learning; strategy; multicriterial decision making; AHP; ANP)
Sažetak
Istraživanje koje je provedeno u ovoj doktorskoj disertaciji daje svoj doprinos u procesu strateškog planiranja uvođenja e-učenja na visokoškolske institucije u Hrvatskoj. U procesu strateškog planiranja i donošenja odluke o uvođenju e-učenja izdvojene su četiri osnovne faze: (1) faza istraživanja problema, (2) faza razvijanja i izgradnje modela, (3) faza donošenja odluka i (4) faza provođenja odluke. U fazi istraživanja problema precizno je definiran centralni problem te je provedena situacijska analiza koja uključuje pregled i prezentaciju ključnih faktora i trendova vezanih uz definirani problem. U fazi razvijanja i izgradnje modela, na temelju mnogih znanstvenih i stručnih izvora, te primjera strategija e-učenja vodećih europskih fakulteta, identificirani su ciljevi i prednosti e-učenja te kriteriji za odlučivanje na temelju kojih je kreirana anketa čiji cilj je bio prikupljanje podataka od ispitanika stručnjaka za e-učenje u visokom školstvu. Rezultati anketiranja obrađeni su faktorskom analizom koja je reducirala definirane kriterije odnosno reducirala veći broj varijabli na manji broj faktora. U fazi donošenja odluke, na temelju rezultata faktorske analize, razvijeni su modeli za višekriterijsko odlučivanje: Analitički hijerarhijski proces (AHP) i Analitički mrežni proces (ANP) koji služe kao potpora u donošenju odluke o uvođenju e-učenja u visoko školstvo na višim razinama (sveučilišta i fakulteta) te nižim razinama (katedre i kolegija). U disertaciji su opisani metodološki i matematički temelji AHP i ANP metode. Navedene su prednosti i nedostaci AHP i ANP metode te je dan uvid u najpoznatiju računalnu podršku AHP metodi – programski alat Expert Choice i računalnu podršku ANP metodi – programski alat SuperDecisions. Prikazan je proces razvoja AHP modela za donošenje odluke o uvođenju e-učenja na razini određene katedre ili kolegija. Testiranje modela izvršeno je grupnim odlučivanjem o obliku uvođenja e-učenja na kolegij Matematika, na Katedri za kvantitativne metode, na Fakultetu organizacije i informatike. Razvijen je i ANP model za donošenje odluke o uvođenju e-učenja u visoko školstvo. ANP model je razvijen uz potporu alata Super Decisions, a testiranje modela je proveo ekspert domene na strateškom problemu odlučivanja o uvođenju e-učenja na visokoškolsku instituciju. U okviru disertacije su prikazani i rezultati kvalitativne analize Strategije e-učenja na Sveučilištu u Zagrebu i Strategije za e-učenje Fakulteta organizacije i informatike. Provedenom analizom utvrđen je doprinos rezultata istraživanja kreiranju Strategije e-učenja Sveučilišta u Zagrebu i Strategije za e-učenje Fakulteta organizacije i informatike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
016-0161217-0769 - Razvoj matematičkih modela za unaprijeđenje kvalitete usluga u javnom sektoru (Hunjak, Tihomir, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet organizacije i informatike, Varaždin