Pregled bibliografske jedinice broj: 418652
Povezanost kompetencija i tolerancije učitelja u odnosu na ponašanje učenika u redovnoj školi
Povezanost kompetencija i tolerancije učitelja u odnosu na ponašanje učenika u redovnoj školi // 7th European Congress of Mental Health in Intellectual Disability: "Promoting mental health for people with intellectual disability"
Amsterdam, 2009. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 418652 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost kompetencija i tolerancije učitelja u odnosu na ponašanje učenika u redovnoj školi
(Correlation of teacher competence and tolerance with student behavior in regular schools)
Autori
Stančić, Zrinjka ; Horvatić, Sanja ; Nikolić, Branko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
7th European Congress of Mental Health in Intellectual Disability: "Promoting mental health for people with intellectual disability"
Mjesto i datum
Amsterdam, Nizozemska, 03.09.2009. - 05.09.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kompetencija; tolerancija; učitelji; učenici s teškoćama
(competence; tolerance; teachers; pupils with disabilities)
Sažetak
Proces edukacijske integracije u Hrvatskoj ostvaruje se već tri desetljeća. S ciljem stalnog unapređivanja, kontinuirano se provode istraživanja pri čemu su programi intervencija i neki okolinski čimbenici u sustavu škola-učenici-roditelji novijeg datuma. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi postoji li povezanost između nekih dimenzija kompetencija učitelja i njihove tolerancije u odnosu na različita ponašanja učenika i klimu u razredu. Usporedba je napravljena obzirom na percipiranu kompetenciju za ulogu učitelja, samopoštovanje, lokus kontrole i socijalnu anksioznost u odnosu na toleranciju učitelja i klimu tolerancije u razredu. Uzorak učitelja izabiran je iz četiri osnovne škole istočnog i zapadnog dijela grada Zagreba, dvije čine eksperimentalni, dvije kontrolni uzorak. Uzorak učitelja čine razredni i predmetni učitelji (N=18) koji poučavaju u šestim razredima osnovnih škola. U razrednim odjeljenjima uključeni su učenici s različitim teškoćama (intelektualne teškoće, teškoće učenja, poremećaj pažnje i hiperaktivnost). Primjenjeni su sljedeći mjerni instrumenti: Skala za ispitivanje kompetentnosti za ulogu učitelja KU, Rosenbergova RSS skala samopoštovanja, Skala za mjerenje lokusa kontrole SE, Skala za mjerenje straha od negativne evaluacije X-2, Tolerancija učitelja TU, Klima tolerancije u razredu KU. U inicijalnom istraživanju prezentirani su osnovni statistički parametri za sve kvantitativne varijable, a za kvalitativne su izračunate frekvencije i proporcije po kategorijama svih varijabli. Za utvrđivanje povezanosti provedena je korelacijska i kvazikanonička analiza. Zbog malog uzorka ispitanika upotrebljena je robustna metoda za testiranje povezanosti dvaju skupova varijabli ili kanonička analiza kovarijance odnosno kvazikanonička analiza koja nije osjetljiva na nenormalnost distribucija frekvencija analiziranih varijabli. Prema dobivenim pokazateljima procjena percipirane kompetentnosti je relativno niska, učitelji imaju umjerenu razinu samopoštovanja, eksternalizirani lokus kontrole i visoku razinu socijalne anksioznosti. Učitelji uglavnom podnose različita ponašanja učenika u razredu te uglavnom često primjećuju prihvatljiva odnosno neprihvatljiva ponašanja koja se događaju među učenicima. U školama eksperimentalnog uzorka primjenjen je program sačinjen od devet tematskih iskustvenih radionica usmjerenih poticanju razvoja tolerantne sredine u školi, naglašavajući podršku i uvažavanje interesa učenika.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2354 - Programi intervencija i neki okolinski čimbenici edukacijskog uključivanja
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb