Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 418644

Istina u promidžbi. Retorički elementi promidžbene komunikacije i etičke implikacije


Valković, Jerko
Istina u promidžbi. Retorički elementi promidžbene komunikacije i etičke implikacije // Obnovljeni život : časopis za religioznu kulturu, 63 (2008), 3; 275-300 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 418644 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Istina u promidžbi. Retorički elementi promidžbene komunikacije i etičke implikacije
(Truth in Advertising. Rhetorical elements in advertising communication and their ethical implications)

Autori
Valković, Jerko

Izvornik
Obnovljeni život : časopis za religioznu kulturu (0351-3947) 63 (2008), 3; 275-300

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
istina ; promidžba ; retorika ; etičnost ; persuazivno djelovanje ; emotivni i racionalni elementi
(veracity ; advertising ; rhetoric ; ethicality ; persuasive activity ; emotional and rational elements)

Sažetak
Kao što se istinitost i autentičnost komunikacije ne mogu svesti samo na ispitivanje istinitosti ili podudarnosti poruke sa stvarnošću, tako se i promišljanje o istini u promidžbi ne može zaustaviti samo na istinitosti promidžbene poruke. Etičko promišljanje o istini u promidžbi usmjerava pozornost na cjelokupni komunikacijski proces, uvažavajući pritom specifičnosti promidžbene komunikacije. Ono što na osobit način obilježava promidžbu su njezine funkcije: informativna i persuazivna. Promidžba je komunikacija koja je po svojoj definiciji persuazivna, budući da joj je cilj usmjeravanje i navođenje prema željenom djelovanju. Tragom tih funkcija, kao i drugih karakteristika, ukazuje se na elemente koji su zajednički Aristotelovoj retorici i promidžbenom govoru, s posebnim osvrtom na etičke implikacije. Poticanje na djelovanje-kupnju te upotreba raznih tehnika u ostvarivanju toga cilja, čemu teži promidžbena komunikacija, ne smiju dovoditi u pitanje ili bitno ugrožavati pravo na slobodu izbora potrošača. Tako je istinitost unutar promidžbene komunikacije usko povezana s priznanjem i poštivanjem sugovornika-potrošača, odnosno s poštivanjem dostojanstva ljudske osobe, što je za oglašivače velik izazov, ali i temeljni kriterij njihova djelovanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Teologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
203-1941533-0732 - Supsidijarnost u hrvatskom društvu (Baloban, Stjepan, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Katolički bogoslovni fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Jerko Valković (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Valković, Jerko
Istina u promidžbi. Retorički elementi promidžbene komunikacije i etičke implikacije // Obnovljeni život : časopis za religioznu kulturu, 63 (2008), 3; 275-300 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Valković, J. (2008) Istina u promidžbi. Retorički elementi promidžbene komunikacije i etičke implikacije. Obnovljeni život : časopis za religioznu kulturu, 63 (3), 275-300.
@article{article, author = {Valkovi\'{c}, Jerko}, year = {2008}, pages = {275-300}, keywords = {istina, promid\v{z}ba, retorika, eti\v{c}nost, persuazivno djelovanje, emotivni i racionalni elementi}, journal = {Obnovljeni \v{z}ivot : \v{c}asopis za religioznu kulturu}, volume = {63}, number = {3}, issn = {0351-3947}, title = {Istina u promid\v{z}bi. Retori\v{c}ki elementi promid\v{z}bene komunikacije i eti\v{c}ke implikacije}, keyword = {istina, promid\v{z}ba, retorika, eti\v{c}nost, persuazivno djelovanje, emotivni i racionalni elementi} }
@article{article, author = {Valkovi\'{c}, Jerko}, year = {2008}, pages = {275-300}, keywords = {veracity, advertising, rhetoric, ethicality, persuasive activity, emotional and rational elements}, journal = {Obnovljeni \v{z}ivot : \v{c}asopis za religioznu kulturu}, volume = {63}, number = {3}, issn = {0351-3947}, title = {Truth in Advertising. Rhetorical elements in advertising communication and their ethical implications}, keyword = {veracity, advertising, rhetoric, ethicality, persuasive activity, emotional and rational elements} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font