Pregled bibliografske jedinice broj: 418644
Istina u promidžbi. Retorički elementi promidžbene komunikacije i etičke implikacije
Istina u promidžbi. Retorički elementi promidžbene komunikacije i etičke implikacije // Obnovljeni život : časopis za religioznu kulturu, 63 (2008), 3; 275-300 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 418644 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istina u promidžbi. Retorički elementi promidžbene komunikacije i etičke implikacije
(Truth in Advertising. Rhetorical elements in advertising communication and their ethical implications)
Autori
Valković, Jerko
Izvornik
Obnovljeni život : časopis za religioznu kulturu (0351-3947) 63
(2008), 3;
275-300
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
istina ; promidžba ; retorika ; etičnost ; persuazivno djelovanje ; emotivni i racionalni elementi
(veracity ; advertising ; rhetoric ; ethicality ; persuasive activity ; emotional and rational elements)
Sažetak
Kao što se istinitost i autentičnost komunikacije ne mogu svesti samo na ispitivanje istinitosti ili podudarnosti poruke sa stvarnošću, tako se i promišljanje o istini u promidžbi ne može zaustaviti samo na istinitosti promidžbene poruke. Etičko promišljanje o istini u promidžbi usmjerava pozornost na cjelokupni komunikacijski proces, uvažavajući pritom specifičnosti promidžbene komunikacije. Ono što na osobit način obilježava promidžbu su njezine funkcije: informativna i persuazivna. Promidžba je komunikacija koja je po svojoj definiciji persuazivna, budući da joj je cilj usmjeravanje i navođenje prema željenom djelovanju. Tragom tih funkcija, kao i drugih karakteristika, ukazuje se na elemente koji su zajednički Aristotelovoj retorici i promidžbenom govoru, s posebnim osvrtom na etičke implikacije. Poticanje na djelovanje-kupnju te upotreba raznih tehnika u ostvarivanju toga cilja, čemu teži promidžbena komunikacija, ne smiju dovoditi u pitanje ili bitno ugrožavati pravo na slobodu izbora potrošača. Tako je istinitost unutar promidžbene komunikacije usko povezana s priznanjem i poštivanjem sugovornika-potrošača, odnosno s poštivanjem dostojanstva ljudske osobe, što je za oglašivače velik izazov, ali i temeljni kriterij njihova djelovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
203-1941533-0732 - Supsidijarnost u hrvatskom društvu (Baloban, Stjepan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Katolički bogoslovni fakultet, Zagreb
Profili:
Jerko Valković
(autor)