Pregled bibliografske jedinice broj: 418624
Korištenje informatičke tehnologije (IT) u radu s učenikom s posebnim obrazovnim potrebama u redovnoj osnovnoj školi
Korištenje informatičke tehnologije (IT) u radu s učenikom s posebnim obrazovnim potrebama u redovnoj osnovnoj školi // MIPRO 2008 - 31st International Convention Proceedings: Computers in Education
Opatija, Hrvatska, 2008. str. 339-344 (poster, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 418624 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Korištenje informatičke tehnologije (IT) u radu s učenikom s posebnim obrazovnim potrebama u redovnoj osnovnoj školi
(Evaluation of Computer Program with Pupil with
Special Needs at Regular School)
Autori
Bjelčić, Nada ; Stančić, Zrinjka ; Gavrilović, Aleksandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
MIPRO 2008 - 31st International Convention Proceedings: Computers in Education
/ - , 2008, 339-344
ISBN
978-953233039-7
Skup
MIPRO 2008 - 31st International Convention
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 26.05.2008. - 30.05.2008
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
informatička tehnologija ; program Speaking dynamiclly ; učenik s teškoćama ; redovna škola
(Computer Technology ; Programme Speaking dynamiclly ; pupil with disabilitie ; regular school)
Sažetak
Uključivanje djece s posebnim obrazovnim potrebama u redovni sustav odgoja i obrazovanja prije svega je pravo i potreba, nikako privilegija učenika. Slijedom međunarodnih dokumenata i dokumenata koje je donijela Hrvatska o pravima djece s posebnim potrebama, sve snažnije se potiče njihovo uključivanje u redovnu školu, najbližu po mjestu stanovanja. Za ostvarenje prava na školovanje s tipičnim vršnjacima neizostavna je podrška u radu, kako djeci s posebnim potrebama i školi tako i obiteljima. Podrška se ogleda u otvorenosti i pristupačnosti škole, edukaciji učitelja za rad s učenicima, izradi individualiziranih programa, uvođenju educiranih asistenata, opremljenosti škole i razreda multisenzoričkim sredstvima i pomagalima, informatičkom tehnologijom (IT). Kada se u osnovnu školu uključuju djeca s izraženijom potrebom za podrškom u učenju i ona mogu biti uspješna ukoliko uzmemo u obzir njihove individualne potrebe i osiguramo primjerenu podršku. U radu je prikazan individualni program prilagođen učeniku s kombiniranim razvojnim teškoćama uključenim u prvi razred jedne zagrebačke osnovne škole. U nastavi učenik koristi vizualno potpomognute izvore za čitanje i učenje, prijenosno osobno računalo s prilagođenim mišem i tastaturom te odgovarajućim povećanim kursorom. Od programskog paketa u nastavi se koristi program „ Speaking dynamically“ s pomoću kojeg je osmišljena prilagodba za učenje i provjeravanje naučenog.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2354 - Programi intervencija i neki okolinski čimbenici edukacijskog uključivanja
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus