Pregled bibliografske jedinice broj: 418620
Podučavanje osnovnih vještina učenja i jezika kod djeteta s poremećajem iz autističnog spektra predškolske dobi - prikaz slučaja
Podučavanje osnovnih vještina učenja i jezika kod djeteta s poremećajem iz autističnog spektra predškolske dobi - prikaz slučaja // Knjiga sažetaka 7. međunarodnog znanstvenog skupa Istraživanja u edukacijsko - rehabilitacijskim znanostima / Ferić Šlehan, Martina ; Kranželić, Valentina ; Stošić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2007. str. 129-130 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 418620 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Podučavanje osnovnih vještina učenja i jezika kod djeteta s poremećajem iz autističnog spektra predškolske dobi - prikaz slučaja
(Teaching basic language and learning skills to a preschool child with ASD)
Autori
Paklec, Ana-Marija ; Frey Škrinjar, Jasmina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Knjiga sažetaka 7. međunarodnog znanstvenog skupa Istraživanja u edukacijsko - rehabilitacijskim znanostima
/ Ferić Šlehan, Martina ; Kranželić, Valentina ; Stošić, Jasmina - Zagreb : Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2007, 129-130
Skup
Istraživanja u edukacijsko - rehabilitacijskim znanostima
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 14.06.2007. - 16.06.2007
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
autizam; IEP; ABA; procjena; predškolci
(autism; IEP; ABA; assessment; preschool)
Sažetak
Temelj svakog kvalitetnog IEPa je dobra inicijalna procjena potreba djeteta. Procjena sposobnosti djeteta sporemećajima iza utaističnog spektra otežana je zbog teškoća u komunikaciji i to dodatno onemogućava (precizniju) procjenu suptilnih odstupanja u razvoju čije je prepoznavanje presudno za učinkovito podučavanje ove djece. Cilj je ovog rada vrednovanje programa za petogodišnju djevojčicu s autizmom koji je temeljen na procjeni i primjeni protokola za procjenu osnovnih vještina učenja i jezika (Partington i Sundberg, 1998). Vrijednost korištenog instrumenta očituje se u sadržaju koji procjenjuje osnove jezika i temeljne vjeđštine koje su preduvjet daljanjeg učenja i razvoja. Neposredni rad odvijao s epo principima primijenjene analize ponašanja i verbalnog ponašanja pri čemu su korištene metode podučavanje diskriminativnim nalozima, zahtijevanje i incidentalno podučavanje. Program je provodio defektolog - rehabilitator u djetetovom domu uz veliku uključenost educirane majke u trajanju od 6 mjeseci. Finalna procjena pokazala je da su najbolji rezultati postgnuti na području vizualnih sposobnosti, receptivnog jezika, imenovanja i jezične interakcije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2306 - Rano otkrivanje autizma - PRP i evaluacija ranih interventnih programa
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Jasmina Frey Škrinjar
(autor)