Pregled bibliografske jedinice broj: 418568
Arhitektura dječjih vrtića u Zagrebu
Arhitektura dječjih vrtića u Zagrebu. Zagreb: Arhitektonski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Društvo arhitekata Zagreba, 2009 (monografija)
CROSBI ID: 418568 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Arhitektura dječjih vrtića u Zagrebu
(Kindergarten architecture in Zagreb)
Autori
Auf-Franić, Hildegarde ; Bertina, Marina ; Roth Čerina, Mia
Ostali urednici
Oluić, Veljko
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, pregledna
Izdavač
Arhitektonski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Društvo arhitekata Zagreba
Grad
Zagreb
Godina
2009
Stranica
120
ISBN
978-953-6229-71-0
Ključne riječi
arhitektonski projekt; dječji vrtić; predškolski odgoj
(architectural design; kindergarten; preschool education)
Sažetak
Knjiga obrađuje vrlo plodnu povijest izgradnje dječjih vrtića u Zagrebu. Uvodna poglavlja upućuju na kompleksnost problematike projektiranja dječjih vrtića i komentiraju nekoliko recentnijih inozemnih primjera arhitekture dječjih vrtića. Knjiga i primjeri koje obrađuje podijeljena je na dva dijela: prvi dio daje pregled razvoja arhitekture dječjih vrtića u Zagrebu od nastanka ovog relativno mladog funkcionalnog tipa, opisuje okolnosti nastanka Normativa za izgradnju i opremanje dječjih vrtića, te analizira devet odabranih primjera dječjih vrtića nastalih do 1990. godine. Drugi dio donosi pregled novije produkcije, opisuje ulogu arhitektonskih natječaja u izgradnji dječjih vrtića u posljednjih desetak godina te predstavlja devet primjera vrtića nastalih od 1990. do 2008. u kojima sami autori opisuju i komentiraju prikazane projekte. Dio teksta ranije je objavljen je kao prateća čitanka Okruglog stola o izgradnji dječjih vrtića održanog u prosincu 2008., te se skraćeni transkript, kao izravan uvid u razliičite stavove i probleme s kojima se susreću pojedine uključene struke, donosi u dodatku knjige. Objavljeni materijal po prvi puta na jednom mjestu predstavlja kroniku razvoja projekata namijenjenih predškolskom odgoju tijekom 20. i početka 21. stoljeća, ne kao katalog već komentirani kritički izbor i povijesni pregled. Knjiga je vrijedan referentan materijal svim strukama uključenim u proces planiranja, programiranja, projektiranja i, konačno, korištenja prostora dječjih vrtića.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Arhitektura i urbanizam
POVEZANOST RADA
Projekti:
054-0000000-1632 - Prostorni modeli za realizaciju Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda
Ustanove:
Arhitektonski fakultet, Zagreb