Pregled bibliografske jedinice broj: 418546
Evaluation of Certain Forms of Support to Educational Integration of Students with Special Needs
Evaluation of Certain Forms of Support to Educational Integration of Students with Special Needs // Working Toward a Brighter Future, 25th Annual Pacific Rim International Conference on Disabilities / Stodden, R.A. (ur.).
Lahti: Center on Disability Studies, 2009. str. 236-236 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 418546 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Evaluation of Certain Forms of Support to Educational Integration of Students with Special Needs
Autori
Igrić, Ljiljana ; Kobetić, Darko ; Lisak, Natalija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Working Toward a Brighter Future, 25th Annual Pacific Rim International Conference on Disabilities
/ Stodden, R.A. - Lahti : Center on Disability Studies, 2009, 236-236
Skup
Working Toward a Brighter Future, 25th Annual Pacific Rim International Conference on Disabilities, Hawaii
Mjesto i datum
Havaji, Sjedinjene Američke Države, 30.04.2009. - 03.05.2009
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Model edukacijskog uključivanja; mobilni stručni tim; asistent u nastavi; ADHD poremećaj; djeca s posebnim obrazovnim potrebama
(model for eduactional integration; mobile professional team; teaching assistant; ADHD; children with special eduactional needs)
Sažetak
Edukacijsko uključivanje djece s posebnim obrazovnim potrebama u redovni sustav odgoja i obrazovanja predstavlja važan indikator kvalitete života ove skupine djece. Uključivanjem u škole zajedno s ostalim vršnjacima pridonosi njihovom normalnom psihosocijalnom razvoju te se sprječava institucionalizacija. Djeca ostaju u lokalnoj sredini te im se pružaju mogućnosti za ostvarivanje vlastitih potencijala odrastanjem u obitelji i druženjem s vršnjacima iz susjedstva. Svjetska iskustva ukazuju na važnost uspostavljanja sustavne stručne podrške edukacijskom uključivanju djece s posebnim obrazovnim potrebama. U radu je prikazan jedan prilagođeni oblik podrške temeljen na praksi engleskog školstva. Evaluacija programa podrške provedena je putem kvalitativne i kvantitativne analize podataka opservacije ponašanja učenika s ADHD poremećajem. Program podrške je obuhvaćao aktivnosti mobilnog stručnog tima i direktni rad asistenta u nastavi s učenikom. Rezultati ukazuju na pozitivne promjene u smislu povećanja učestalosti poželjnih te smanjenja učestalosti nepoželjnih oblika ponašanja. Detaljna kvalitativna analiza nalazi jasnu poveznicu između provođenja modela edukacijskog uključivanja putem mobilnog stručnog tima i asistenta u nastavi i pozitivnih promjena u ponašanju učenika
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2354 - Programi intervencija i neki okolinski čimbenici edukacijskog uključivanja
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb