Pregled bibliografske jedinice broj: 417888
Alternativni krajolici '50-e i '60-e, od prirode deo vizije. Alternativni krajolici i granične transformacije u hrvatskom slikarstvu
Alternativni krajolici '50-e i '60-e, od prirode deo vizije. Alternativni krajolici i granične transformacije u hrvatskom slikarstvu. Zagreb: Umjetnički paviljon u Zagrebu, 2009 (monografija)
CROSBI ID: 417888 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Alternativni krajolici '50-e i '60-e, od prirode deo vizije. Alternativni krajolici i granične transformacije u hrvatskom slikarstvu
(Alternative Landscapes, from Nature to Vision. Alternative Landscapes and boundary transformations in Croatian painting)
Autori
Reberski, Ivanka
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Umjetnički paviljon u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2009
Stranica
106
ISBN
978-953-6890-34-7
Ključne riječi
hrvatsko slikarstvo 1950-e i 1960-e g.; organička apstrakcija; transformacija
(Croatian painting 1950s and 1960s; organicl apstraction; transformation of the)
Sažetak
Gotovo iz svih polazišta, a napose onih iz prirode, na tu liniju nadograđivali su se na manje radikalnu liniju apstraktnog slikarstva i sažimanja vizije autentični izričaji i slojeviti sadržaji. Njihove putanje prokrčili su naši pioniri graničnih okušavanja u poslijeratnoj prevlasti apstraktnih tendnecija u europskoj i svjetskoj umjetnosti. S dvadesetak primjerno odabranih slikarskih individualnosti (među kojima su mahom antologijske vrijednosti našeg slikarstva), razmatrane su rane, manje radikalne apstraktne emanacije koje su se razvijale na širokim referencijama nepresušne teme krajolika. Motivirajuće pobude zgušnjavanja prikaza, koji nije uvijek završavao u apstrakciji, pokretale su se iz dva izvorišta: iz prirode, njenih prostornih posebnosti i geostruktura, te iz vlastite nutrine i duhovnih vizija koje asociraju na prirodu i biomorfne oblike. Kloneći se radikalnih raskida, naglih iskoraka i imitativnih stranputica oni su, za razliku od predstavnika "avangarde", oprezno koračali prema autohtonim i znakovitim ideogramima. Od opisa i zapisa stizali su do paradigmatskih metafora. Bio je to velik put našeg likovnog moderniteta, ne samo zato što je bio naš već zato što je uistinu bio izvoran. U ovom prikazu obuhvaćeni su slijedeći slikari: J.Biffel, B. Baretić, B. Dogan, Z. Drempetić, I. Dulčić, O. Gliha, Lj. Ivančić, A. Kaštelančić, A. Kinert, E. Kokot, N. Koydl, M. Kumbatović, E. Murtić, Š. Perić, O. Petlevski, O. postružnik, Z. Prica, F. Šimunović, Z. Šulentić, M. Tartaglia. Prikaz « ; alternativnih krajolika» ; podjeljen je u četiri aspekta: Poticaji iz prirode (od prirode do vizije), Mikropejzaži (mali svjetovi ), Metafore prostora (posvojene regije, genius loci), Pobude iz vlastite nutrine (emotivne refleksije vremena i prostora)
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
020-0202687-2702 - Modernost, modernizam i postmodernizam u hrvatskoj umjetnosti 20. stoljeća (Kolešnik, Ljiljana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za povijest umjetnosti, Zagreb
Profili:
Ivanka Reberski
(autor)