Pregled bibliografske jedinice broj: 417502
Ispitivanje čitanja u osoba s afazijom
Ispitivanje čitanja u osoba s afazijom, 2009., diplomski rad, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 417502 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ispitivanje čitanja u osoba s afazijom
(Assessment of reading in people with aphasia)
Autori
Fučkar, Dunja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
23.03
Godina
2009
Stranica
66
Mentor
Prizl Jakovac, Tatjana
Ključne riječi
afazija; čitanje; ispitivanje čitanja; aleksija
(aphasia; reading; assessment of reading; alexia)
Sažetak
Aleksija je teškoća čitanja nastala kao posljedica oštećenja mozga i česta je pojava u osoba s afazijom. U ovom radu je ispitano čitanje u osoba s afazijom radi utvrđivanja prisutnosti teškoća čitanja i oblika grešaka koje osobe s oštećenjem mozga rade pri čitanju. Kako bi razumjeli teškoće čitanja, prvo su opisani modeli po kojima se odvija uredan proces čitanja. U ispitivanju su korišteni zadaci za ispitivanje čitanja preuzeti iz jednog od najčešće korištenih testova za dijagnosticiranje afazija - Boston Diagnostic Aphasia Examination (Googglass, H., Kaplan, E. i Barresi, B., 2001). Sposobnost čitanja ispitana je zadacima prepoznavanja simbola i prepoznavanja riječi, čitanja riječi i rečenica naglas te zadacima za provjeru razumijevanja čitanja. Rezultati su prikazani u postocima i grafički uz deskriptivnu statistiku. Dobiveni rezultati su pokazali da svi ispitanici imaju teškoće čitanja koje se razlikuju obzirom na vrstu i težinu afazije. Analiza pogrešaka pri čitanju naglas pokazala je da ispitanici rade isti tip grešaka i to, vizualne greške pri čitanju riječi naglas te vizualne i derivacijske greške pri čitanju rečenica naglas.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2350 - Afazije i traumatska oštećenja mozga (Prizl-Jakovac, Tatjana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Tatjana Prizl-Jakovac
(mentor)