Pregled bibliografske jedinice broj: 417230
Dvije slike Giovannija Segale u Rovinju
Dvije slike Giovannija Segale u Rovinju // Umjetnički dodiri dviju jadranskih obala u 17. i 18. stoljeću / Marković, Vladimir, Prijatelj-Pavičić, Ivana (ur.).
Split, 2007. str. 203-213 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 417230 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dvije slike Giovannija Segale u Rovinju
(Two Paintings of Giovanni Segala in Rovinj)
Autori
Bralić, Višnja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Umjetnički dodiri dviju jadranskih obala u 17. i 18. stoljeću
/ Marković, Vladimir, Prijatelj-Pavičić, Ivana - Split, 2007, 203-213
ISBN
978-953-163-295-9
Skup
Umjetnički dodiri dviju jadranskih obala u 17. i 18. stoljeću
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 21.11.2003. - 22.11.2003
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Giovanni Segala; venecijansko slikarstvo; barok; Rovinj
(Giovanni Segala; Venetia; paintings; settecento; Rovinj)
Sažetak
Mletačkom slikaru Giovanniju Segali (Venecija 1662. - 1717.) autorica pripisuje dvije slike iz Rovinja: veliki oval Sv. Sebastijana liječe pobožne žene u Zavičajnom muzeju i Sv. Trojstvo u župnoj zbirci crkve sv. Jurja i Eufemije. Oba djela pokazuju karateristična likovna rješenja i tipološka obilježja ovog osebujnog i još uvijek nedovoljno istraženog autora koji svoj slikarski izraz oblikuje u razdoblju promjena stilskog jezika u Veneciji u posljednjim desetljećima 17. stoljeća. Reprezentativni oval iz Muzeja pokazuje Segalino približavanje akademskoj struji chiarista premda još uvijek s odjecima tenebrosa, navješćujući slobodu rukopisa i izbor svijetlih tonova, ponekad gotovo bizarnih kromatskih rješenja. Njegov naglašeni rukopis kratkih, isprekidanih poteza u raznim smjerovima kojima sugerira forme, zanemarujući njihove plastičke vrijednosti, te prepoznatljivo sazvučje izrazito svijetlih ružičastih, plavih i žutih tonova može se pratiti i na slici "Sv. Trojstvo" iako se radi o konvencionalnoj kompoziciji malog formata i devocionalnog karaktera. Na temelju oblikovnih, tipoloških i stilskih srodnosti autorica Segalinom opusu pripisuje još dvije slike iz privatnih zbirki: Fulvijinu osvetu iz Münchena i Kronos otkriva Istinu iz Zagreba.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
101-1012654-2653 - Arhitektura i štafelajno slikarstvo u Hrvatskoj od 16. do 18. stoljeća (Marković, Vladimir, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti
Profili:
Višnja Bralić
(autor)