Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 416951

VREDNOVANJE I SAMOVREDNOVANJE U FUNKCIJI ISTRAŽIVANJA I UNAPREĐIVANJA KVALITETE ŠKOLE


Buljubapić Kuzmanović, Vesna; Kretić Majer, Jasna
VREDNOVANJE I SAMOVREDNOVANJE U FUNKCIJI ISTRAŽIVANJA I UNAPREĐIVANJA KVALITETE ŠKOLE // Pedagogijska istraživanja, 5 (2008), 2; 139-151 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 416951 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
VREDNOVANJE I SAMOVREDNOVANJE U FUNKCIJI ISTRAŽIVANJA I UNAPREĐIVANJA KVALITETE ŠKOLE
(ASSESSMENT SELF-ASSESSMENT IN RESEARCH AND IN IMPROVEMENT OF QUALITY IN SCHOOLS)

Autori
Buljubapić Kuzmanović, Vesna ; Kretić Majer, Jasna

Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 5 (2008), 2; 139-151

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
škola; učitelji; učenici; vrednovanje; samovrednovanje; indikatori kvalitete
(schools; teachers; students; assessment; self-assessment; indicators of quality)

Sažetak
Sukladno teorijskim i praktičnim propitivanjima, vrednovanje i samovrednovanje je u funkciji istraživanja i unapređivanja kvalitete škole. Predstavlja trajni proces usmjeren na razvoj, uspjeh i napredak zasnovan na kontinuiranom praćenju utjecaja kvalitete nastave na postignuća učenka. Stoga je cilj ovog rada ispitati kako učitelji (N=110), a kako učenici (N=114), percipiraju današnju školu (tradicionalna ili suvremena nagnuća) i kvalitetu odgojno-obrazovnog procesa koju smo definirali pomoću 25 indikatora kvalitete nastave, svrstanih u pet skupina: individualizacija i cjelovit razvoj učenika, nastavna klima i ozračje, strategije poučavanja i učenja, vrednovanje i samovrednovanje, suradnja s roditeljima. Rezultati pokazuju da ispitani učitelji i učenici školu percipiraju uglavnom tradicionalno, kao pripremu za život i obvezu koju svi moraju proći, a ne kao dio života, izazov, veselje. Suradnja škole i roditelja je bez partnerskih osnova i suvremenijih nagnuća, a školovanje se povezuje sa stjecanjem znanja gdje različiti izvori znanja i stilovi učenja još nisu prepoznatljivi. S druge strane, kada je riječ o nastavi, učitelji procjenjuju da je nastava suvremena (poželjno procjenjuju 24 od 25 indikatora ili 96%) dok učeničke prosudbe pokazuju suvremene tendencije nastave samo prema nekolicini indikatora (9 od 25 ili 36%) Razlike u prosudbama između učitelja i učenika su statistički značajne na 54.5% tvrdnji vezanih za percepciju škole i 96% za idikatore kvalitete nastave. Prikazana samoregulacija vrednovanja i samovrednovanja, gledana iz perspektive autora kao kritičkih prijatelja, može poslužiti školskim timovima za istraživanje i samoanalizu vlastitog razvoja. Uvođenjem promjena, vrednovanih prema suvremenim zahtjevima pedagogije i obrazovnih sustava budućnosti, svi postajemo dio rješenja kvalitete kojoj težimo.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Buljubapić Kuzmanović, Vesna; Kretić Majer, Jasna
VREDNOVANJE I SAMOVREDNOVANJE U FUNKCIJI ISTRAŽIVANJA I UNAPREĐIVANJA KVALITETE ŠKOLE // Pedagogijska istraživanja, 5 (2008), 2; 139-151 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Buljubapić Kuzmanović, V. & Kretić Majer, J. (2008) VREDNOVANJE I SAMOVREDNOVANJE U FUNKCIJI ISTRAŽIVANJA I UNAPREĐIVANJA KVALITETE ŠKOLE. Pedagogijska istraživanja, 5 (2), 139-151.
@article{article, author = {Buljubapi\'{c} Kuzmanovi\'{c}, Vesna and Kreti\'{c} Majer, Jasna}, year = {2008}, pages = {139-151}, keywords = {\v{s}kola, u\v{c}itelji, u\v{c}enici, vrednovanje, samovrednovanje, indikatori kvalitete}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {5}, number = {2}, issn = {1334-7888}, title = {VREDNOVANJE I SAMOVREDNOVANJE U FUNKCIJI ISTRA\v{Z}IVANJA I UNAPRE\DJIVANJA KVALITETE \v{S}KOLE}, keyword = {\v{s}kola, u\v{c}itelji, u\v{c}enici, vrednovanje, samovrednovanje, indikatori kvalitete} }
@article{article, author = {Buljubapi\'{c} Kuzmanovi\'{c}, Vesna and Kreti\'{c} Majer, Jasna}, year = {2008}, pages = {139-151}, keywords = {schools, teachers, students, assessment, self-assessment, indicators of quality}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {5}, number = {2}, issn = {1334-7888}, title = {ASSESSMENT SELF-ASSESSMENT IN RESEARCH AND IN IMPROVEMENT OF QUALITY IN SCHOOLS}, keyword = {schools, teachers, students, assessment, self-assessment, indicators of quality} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Worldwide Political Science Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font