Pregled bibliografske jedinice broj: 416951
VREDNOVANJE I SAMOVREDNOVANJE U FUNKCIJI ISTRAŽIVANJA I UNAPREĐIVANJA KVALITETE ŠKOLE
VREDNOVANJE I SAMOVREDNOVANJE U FUNKCIJI ISTRAŽIVANJA I UNAPREĐIVANJA KVALITETE ŠKOLE // Pedagogijska istraživanja, 5 (2008), 2; 139-151 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 416951 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
VREDNOVANJE I SAMOVREDNOVANJE U FUNKCIJI ISTRAŽIVANJA I UNAPREĐIVANJA KVALITETE ŠKOLE
(ASSESSMENT SELF-ASSESSMENT IN RESEARCH AND IN IMPROVEMENT OF QUALITY IN SCHOOLS)
Autori
Buljubapić Kuzmanović, Vesna ; Kretić Majer, Jasna
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 5
(2008), 2;
139-151
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
škola; učitelji; učenici; vrednovanje; samovrednovanje; indikatori kvalitete
(schools; teachers; students; assessment; self-assessment; indicators of quality)
Sažetak
Sukladno teorijskim i praktičnim propitivanjima, vrednovanje i samovrednovanje je u funkciji istraživanja i unapređivanja kvalitete škole. Predstavlja trajni proces usmjeren na razvoj, uspjeh i napredak zasnovan na kontinuiranom praćenju utjecaja kvalitete nastave na postignuća učenka. Stoga je cilj ovog rada ispitati kako učitelji (N=110), a kako učenici (N=114), percipiraju današnju školu (tradicionalna ili suvremena nagnuća) i kvalitetu odgojno-obrazovnog procesa koju smo definirali pomoću 25 indikatora kvalitete nastave, svrstanih u pet skupina: individualizacija i cjelovit razvoj učenika, nastavna klima i ozračje, strategije poučavanja i učenja, vrednovanje i samovrednovanje, suradnja s roditeljima. Rezultati pokazuju da ispitani učitelji i učenici školu percipiraju uglavnom tradicionalno, kao pripremu za život i obvezu koju svi moraju proći, a ne kao dio života, izazov, veselje. Suradnja škole i roditelja je bez partnerskih osnova i suvremenijih nagnuća, a školovanje se povezuje sa stjecanjem znanja gdje različiti izvori znanja i stilovi učenja još nisu prepoznatljivi. S druge strane, kada je riječ o nastavi, učitelji procjenjuju da je nastava suvremena (poželjno procjenjuju 24 od 25 indikatora ili 96%) dok učeničke prosudbe pokazuju suvremene tendencije nastave samo prema nekolicini indikatora (9 od 25 ili 36%) Razlike u prosudbama između učitelja i učenika su statistički značajne na 54.5% tvrdnji vezanih za percepciju škole i 96% za idikatore kvalitete nastave. Prikazana samoregulacija vrednovanja i samovrednovanja, gledana iz perspektive autora kao kritičkih prijatelja, može poslužiti školskim timovima za istraživanje i samoanalizu vlastitog razvoja. Uvođenjem promjena, vrednovanih prema suvremenim zahtjevima pedagogije i obrazovnih sustava budućnosti, svi postajemo dio rješenja kvalitete kojoj težimo.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Worldwide Political Science Abstracts