Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 416894

Kooperativno učenje kao indikator kvalitete odgoja i obrazovanja


Vesma Buljubašić Kuzmanović
Kooperativno učenje kao indikator kvalitete odgoja i obrazovanja // Život i škola, 21 (2008), 1; 50-57 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 416894 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kooperativno učenje kao indikator kvalitete odgoja i obrazovanja
(Cooperative learning as an indicator of educational quality)

Autori
Vesma Buljubašić Kuzmanović

Izvornik
Život i škola (0044-4855) 21 (2008), 1; 50-57

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
Kooperativno učenje; indikator kvalitete; učenici; nastava
(Cooperative learning; indicator of quality; students; teaching)

Sažetak
Kvalitetna škola smanjuje važnost samostalnoga rada i konkurencije, a težište prenosi na timski rad i suradnju. Kooperativno učenje, timski rad i suradnja idu u red najvažnijih djelatnosti koje će se tražiti u budućnosti i biti presudne za uspjeh u 21. stoljeću (Greene, 1996). Polazeći od tih pretpostavki, cilj ovog rada je ispitati može li kooperativno učenje pozitivno utjecati na odnose i procese unutar grupe, razredne zajednice učenika šestih (N = 69) i osmih (N = 78) razreda jedne osječke osnovne škole, i potvrditi se kao značajan indikator kvalitetne nastave? Rezultat istraživanja su pokazali da se kooperativno učenje kao indikator kvalitete odgoja i obrazovanja očituje u školskoj klimi i ozračju, međusobnoj interakciji i komunikaciji te učinkovitijem odnosu učenika prema sebi, drugima i zajednici. Indikatori kvalitete odgojno-obrazovnog procesa najviše su grupirani oko međuljudskih odnosa, spremnosti na pomaganje i suradnju, prijateljskih druženja i vršnjačke prihvaćenosti te vlastitog doprinosa učenju. Učeničke prosudbe ističu zanimljivost i korisnost kooperativnog učenja te njegov doprinos opuštenosti i prevladavanju straha od negativne evaluacije i školskog neuspjeha.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek


Citiraj ovu publikaciju:

Vesma Buljubašić Kuzmanović
Kooperativno učenje kao indikator kvalitete odgoja i obrazovanja // Život i škola, 21 (2008), 1; 50-57 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Vesma Buljubašić Kuzmanović (2008) Kooperativno učenje kao indikator kvalitete odgoja i obrazovanja. Život i škola, 21 (1), 50-57.
@article{article, year = {2008}, pages = {50-57}, keywords = {Kooperativno u\v{c}enje, indikator kvalitete, u\v{c}enici, nastava}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola}, volume = {21}, number = {1}, issn = {0044-4855}, title = {Kooperativno u\v{c}enje kao indikator kvalitete odgoja i obrazovanja}, keyword = {Kooperativno u\v{c}enje, indikator kvalitete, u\v{c}enici, nastava} }
@article{article, year = {2008}, pages = {50-57}, keywords = {Cooperative learning, indicator of quality, students, teaching}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola}, volume = {21}, number = {1}, issn = {0044-4855}, title = {Cooperative learning as an indicator of educational quality}, keyword = {Cooperative learning, indicator of quality, students, teaching} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font