Pregled bibliografske jedinice broj: 416504
Državna matura i upisi u visoko obrazovanje: Analiza prijedloga visokoškolskih institucija
Državna matura i upisi u visoko obrazovanje: Analiza prijedloga visokoškolskih institucija, 2006. (elaborat/studija).
CROSBI ID: 416504 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Državna matura i upisi u visoko obrazovanje: Analiza prijedloga visokoškolskih institucija
(Secondary School Final Exam (State Matura)and Access to High Education)
Autori
Ristić Dedić, Zrinka ; Bezinović, Petar
Izvornik
Institut za društvena istraživanja u Zagrebu
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, elaborat/studija
Godina
2006
Ključne riječi
Državna matura; upisi u visoko obrazovanje
(Secondary School Final Exam; State Matura; Acccess to highe Education)
Sažetak
Prikupljeni su stavovi 196 visokoškolskih ustanova o obveznim predmetima koje bi učenici trebali polagati na državnoj maturi da zadovolje upisne zahtjeve studija. Rezultati upućuju na sljedeće zaključke: Argumentacija da je na državnoj maturi potrebno polaganje triju obveznih predmeta (hrvatskog jezika, matematike i stranog jezika) iz perspektive većine visokoškolskih studija nije opravdana. Učenici koji to žele mogu polagati sva tri predložena predmeta izborom stranog jezika ili matematike u sklopu izbornih predmeta. Polaganje triju obveznih predmeta smanjuje izbornost koja je u funkciji individualiziranja pristupa i prilagodbe ispita sklonostima učenika. Polaganje triju obveznih predmeta čini državnu maturu značajno težom za veliku većinu učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija