Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 416428

Medijska pismenost u vremenu globalizacije i kulturnog imperijalizma


Zgrabljić Rotar, Nada
Medijska pismenost u vremenu globalizacije i kulturnog imperijalizma // 16. godišnja konferencija hrvatskih psihologa Psihologija, mediji, etika : knjiga sažetaka / Hadžiselimović, Dževdet ; Kolesarić, Vladimir ; Pregrad, Jasenka ; Plavšić, Marlena (ur.).
Pula: Društvo psihologa Istre, 2008. str. 66-67 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 416428 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Medijska pismenost u vremenu globalizacije i kulturnog imperijalizma
(Media Literacy in the Time of Globalization and Cultural Imperialization)

Autori
Zgrabljić Rotar, Nada

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
16. godišnja konferencija hrvatskih psihologa Psihologija, mediji, etika : knjiga sažetaka / Hadžiselimović, Dževdet ; Kolesarić, Vladimir ; Pregrad, Jasenka ; Plavšić, Marlena - Pula : Društvo psihologa Istre, 2008, 66-67

ISBN
978-953-95206-2-3

Skup
Godišnja konferencija hrvatskih psihologa (16 ; 2007)

Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 01.10.2008. - 04.10.2008

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
mediji; medijska pismenost; unesco; kulturni imperijalizam; hrvatska medijska politika
(media; media literacy; UNESCO; kultural imperialism; Croatian media policy)

Sažetak
U radu se istražuje suvremeni koncept medijske pismenosti, uključenost toga koncepta u aktivnosti Vijeća Eeurope i institucija Europske unije, te zastupljenost u hrvatskoj medijskoj politici i obrazovnom sustavu. Medijsku pismenost (media literacy) inicirao je unesco 80-ih godina Deklaracijom o medijskom odgoju. Uključena je u strategiju medijskih i obrazovnih politika Europske unije, Vijeća Europe, međunarodnih institucija i civilnog društva. Cilj je proširiti znanje o medijima na cijelo građanstvo i izvan akademske zajednice te izgraditi medijski pismeno društvo koje će imati vještine i znanja za najbolje korištenje medijskih tehnologija, prepoznati rizike komercijalnog razvoja medijskog tržišta i znati zastupati svoja građanska komunikacijska prava. Rasprave o slobodi medija i slobodi izražavanja sve više mjesta ustupaju raspravama o pravima gledatelja i ograničavanju prava medija. Mediji kao sredstvo globalizacije postaju sinonim kulturnog imperijalizma s ekonomskim interesima. Konvergencijom informacijske tehnologije i klasičnih medija stvara se globalno tržište, mijenjaju se navike i ponašanja građana, ujednačavaju se potrebe, želje i kriteriji. Reklame ili prikriveno oglašavanje postaju gospodari medijskog prostora. Reklamni stručnjaci postaju važniji i bolje plaćeni od novinara. Proizvode sofisticirane sadržaje za globalnu kulturu hrane, odjeće i celebrity modela ponašanja i zabave, što je put prema krizi identiteta osoba i naroda, daleko od ideje multikulturalnosti. Iako Hrvatska razvija ideju društva znanja u kojem mediji imaju središnju ulogu, koncept medijske pismenosti nije dovoljno uključen u hrvatsku medijsku politiku i obrazovanje. Na razini medijske politike treba mijenjati zakone i način provedbe zakona. Na civilnoj građanskoj razini treba mijenjati nedovoljan kritički odnos prema lošem ukusu i štetnim sadržajima kao što su nasilje, pornografija, stereotipi, reklame i prikriveno oglašavanje roba, javnih osoba i političara. Nedostaje pravi interes za javne servise i javnu televiziju te odnos prema obrazovnoj i intelektualnoj ulozi tih medija u društvu. U obrazovnoj politici nedostaju programi medijske pismenosti za vrtiće, škole i fakultete, nedostaje nastavnika, literature. Drugi važan problem je obrazovanje odraslih za medije pri. Trebalo koristiti pozitivna iskustva i znanja međunardone zajednice jer poznavanje medija utječu na radni uspjeh i građansku kulturu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
269-0000000-3600 - Tradicija u hrvatskoj javnoj političkoj komunikaciji (Zgrabljić Rotar, Nada, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Nada Zgrabljić Rotar (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Zgrabljić Rotar, Nada
Medijska pismenost u vremenu globalizacije i kulturnog imperijalizma // 16. godišnja konferencija hrvatskih psihologa Psihologija, mediji, etika : knjiga sažetaka / Hadžiselimović, Dževdet ; Kolesarić, Vladimir ; Pregrad, Jasenka ; Plavšić, Marlena (ur.).
Pula: Društvo psihologa Istre, 2008. str. 66-67 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
Zgrabljić Rotar, N. (2008) Medijska pismenost u vremenu globalizacije i kulturnog imperijalizma. U: Hadžiselimović, D., Kolesarić, V., Pregrad, J. & Plavšić, M. (ur.)16. godišnja konferencija hrvatskih psihologa Psihologija, mediji, etika : knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Zgrablji\'{c} Rotar, Nada}, year = {2008}, pages = {66-67}, keywords = {mediji, medijska pismenost, unesco, kulturni imperijalizam, hrvatska medijska politika}, isbn = {978-953-95206-2-3}, title = {Medijska pismenost u vremenu globalizacije i kulturnog imperijalizma}, keyword = {mediji, medijska pismenost, unesco, kulturni imperijalizam, hrvatska medijska politika}, publisher = {Dru\v{s}tvo psihologa Istre}, publisherplace = {Pore\v{c}, Hrvatska} }
@article{article, author = {Zgrablji\'{c} Rotar, Nada}, year = {2008}, pages = {66-67}, keywords = {media, media literacy, UNESCO, kultural imperialism, Croatian media policy}, isbn = {978-953-95206-2-3}, title = {Media Literacy in the Time of Globalization and Cultural Imperialization}, keyword = {media, media literacy, UNESCO, kultural imperialism, Croatian media policy}, publisher = {Dru\v{s}tvo psihologa Istre}, publisherplace = {Pore\v{c}, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font