Pregled bibliografske jedinice broj: 415880
Paradigmatski aspekti problematike okoliša i odgoj za okoliš i održivi razvoj
Paradigmatski aspekti problematike okoliša i odgoj za okoliš i održivi razvoj // Metodički ogledi, 14 (2008), 2; 9-23 doi:1.07:372.81 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 415880 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Paradigmatski aspekti problematike okoliša i odgoj za okoliš i održivi razvoj
(The paradigmatic aspects of environmental issues and education for the environment and sustainable development)
Autori
Anđić, Dunja
Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 14
(2008), 2;
9-23
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
okoliš; održivi razvoj; odgoj i obrazovanje za okoliš; odgoj i obrazovanje za održivi razvoj; odgojno-obrazovne paradigme; održiva budućnost
(environment; sustainable development; education for the environment; education for sustainable development; educational paradigms; sustainable future)
Sažetak
U sklopu istraživanja problematike obrazovanja učitelja i njihova profesionalnog usavršavanja analizirali smo paradigmatske aspekte problematike okoliša i održivog razvoja s posebnim osvrtom na područje odgoja i obrazovanja, odnosno odgoja i obrazovanja za okoliš i održivi razvoj. Globalna koncepcija održivog razvoja i suvremena problematika okoliša važno su područje refleksije i djelovanja, posebice u području odgojno-obrazovnih paradigmi. Kartezijanska, odnosno modernistička i humanističko-ekološka, odnosno postmodernistička paradigma, leže u temeljima novih ekoloških koncepcija i pokušavaju odgovoriti na izazove suvremenih načina života i rada. Tijekom proteklih nekoliko stoljeća moguće je pratiti njihov razvoj, pri čemu u fokus naših razmatranja ulazi njihov paradigmatski » ; sukob« ; . Gledano s aspekta paradigmi, razlike u pristupu promišljanja o čovjeku i okolišu te » ; prisvajanje« ; paradigmatskih obilježja problematike okoliša i održivosti, upućuju na njezinu iznimnu važnost na globalnoj razini, a posebice u području odgoja i obrazovanja. Promjena paradigmatskog svjetonazora upućuje na promjenu odnosa čovjeka i njegova okoliša, ali i promjenu u odgojnoobrazovnom promišljanju i djelovanju. Formirajući se kao neizostavni dio koncepcije održivog razvoja, odgoj i obrazovanje za održivi razvoj, na taj način i u procesu njegova razmatranja i djelovanja, logički je odgovor i prijeko potreban put na kojem treba graditi, u pomirenju paradigmi, jedinu moguću budućnost – onu održivu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-2271694-1326 - OSTVARIVANJE ORGANIZACIJE KOJA UČI U OBRAZOVANJU UČITELJA I ODGAJATELJA (Krstović, Jasna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Dunja Anđić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Philosopher's Index
- Hrčak
- Electronic Journals Online Library, DOAJ (Directory of Open Access Journals)