Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 415212

Ovladanost prezentom glagola u slušnooštećenih srednjoškolaca


Mohr, Renata
Ovladanost prezentom glagola u slušnooštećenih srednjoškolaca, 2008., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 415212 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ovladanost prezentom glagola u slušnooštećenih srednjoškolaca
(Present tense skills in hearing impaired secondary school students)

Autori
Mohr, Renata

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
05.03

Godina
2008

Stranica
70

Mentor
Jelaska, Zrinka ; Bradarić-Jončić, Sandra

Ključne riječi
gluhi; jezično znanje; prezent glagola
(deaf; language skills; present tense)

Sažetak
Ispitivanje je provedeno na uzorku od 41 ispitanika oštećena sluha (gluhi s klasičnim slušnim aparatom, gluhi s umjetnom pužnicom te nagluhi ispitanici) zadacima nadopunjavanja jednostavnih rečenica glagolima u svim licima prezenta. Pokazalo se da slušnooštećeni srednjoškolci polovično vladaju prezentom glagola (prosječna uspješnost na testu iznosi 59%), da najbolje vladaju glagolima na ATI – am, ITI – im te ETI – im, a najslabije vladaju glagolima na NUTI – em i VATI - jem. Nadalje, najslabije vladaju III, pa zatim II licem množine, dok ostalim licima vladaju podjednako bolje, relativno najbolje I licem jednine. Nagluhi ispitanici postigli su značajno bolje rezultate u odnosu na ispitanike s umjetnom pužnicom, ali ne i od gluhih s klasičnim slušnim pomagalima. Gluhi ispitanici s klasičnim pomagalima nisu postigli slabije rezultate na testu u odnosu na ispitanike s umjetnom pužnicom. Radi se o poznatom učinku kasne ugradnje na govorno-jezični razvoj. Ispitanici uključeni u redovne škole značajno bolje vladaju prezentom ispitanih glagola od ispitanika iz posebne škole, kao što je bilo i za očekivati. Ispitanici s gluhim članovima obitelji nisu postigli bolje rezultate od ispitanika bez gluhih članova obitelji.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-1301001-0910 - DVOJEZIČNA KOMUNIKACIJA GLUHIH I ČUJUĆIH (Bradarić Jončić, Sandra, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Mohr, Renata
Ovladanost prezentom glagola u slušnooštećenih srednjoškolaca, 2008., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
Mohr, R. (2008) 'Ovladanost prezentom glagola u slušnooštećenih srednjoškolaca', diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Mohr, Renata}, year = {2008}, pages = {70}, keywords = {gluhi, jezi\v{c}no znanje, prezent glagola}, title = {Ovladanost prezentom glagola u slu\v{s}noo\v{s}te\'{c}enih srednjo\v{s}kolaca}, keyword = {gluhi, jezi\v{c}no znanje, prezent glagola}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Mohr, Renata}, year = {2008}, pages = {70}, keywords = {deaf, language skills, present tense}, title = {Present tense skills in hearing impaired secondary school students}, keyword = {deaf, language skills, present tense}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font