Pregled bibliografske jedinice broj: 414942
Jezična i vizuospacijalna obilježja djevojčice s Williamsovim sindromom
Jezična i vizuospacijalna obilježja djevojčice s Williamsovim sindromom, 2008., magistarski rad, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 414942 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jezična i vizuospacijalna obilježja djevojčice s Williamsovim sindromom
(Language and visuospatial characteristics girl with Williams syndrome)
Autori
Pranjić, Višnja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
14.05
Godina
2008
Stranica
150
Mentor
Arapović, Diana
Ključne riječi
Williamsov sindrom; jezične sposobnosti; vizuospacijalne sposobnosti
(Williams syndrome; language ability; visuospatial characteristics)
Sažetak
Williamsov sindrom je rijedak genetski poremećaj karakteriziran jakim i slabim stranama mentalnog funkcioniranja. Oštećene su kognitivne domene poput rezoniranja, aritmetičkih sposobnosti i spacijalne kognicije nasuprot relativno očuvanim socijalnim sposobnostima, procesuiranju lica te jezičnim i glazbenim sposobnostima. Ovaj je poremećaj zrokovan mikrodelecijom na dugom kraku sedmog kromosoma. Amnormalnosti se uočavaju na nekoliko razvojnih aspekata: medicinskom, kognitivnom, jezičnom, socijalnom i emotivnom. Williamsov sindrom karakteriziraju mentalna retardacija ili poteškoće u učenju, neobične karakteristike lica, vaskularne bolesti, neurokognitivne i socijalno behavioralne abnormalnosti. Kognitivne osobitosti u Williamsovom sindromu karakterizirane su neujednačenošću između verbalnih i neverbalnih sposobnosti u kombinaciji s relativno pošteđenim jezičnim sposobnostima. Osobe s Williamsovim sindromom imaju slabe vizuospacijalne sposobnosti u usporedbi s relativno jakim verbalnim sposobnostima. Socijalne su sposobnosti osoba s Williamsovim sindromom jedinstvene. Pokazuju neobično jak interes za druge ljude i vrlo u empatični. Ova studija prikazuje longitudinalno praćenje djevojčice s Williamsovim sindromom. Studija je izrađena u svrhu ispitivanja jezičnih i vizuospacijalnih sposobnosti djevojčice s Williamsovim sindromom. Rezultati našeg istraživanja potvrđuju deficit jezičnih sposobnosti i ozbiljne nedostatke vizuospacijalnih sposobnosti u djevojčice s Williamsovim sindromom
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0131484-1488 - Više kortikalne funkcije i jezik: razvojni i stečeni poremećaji (Kovačević, Melita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Diana Arapović
(mentor)