Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 414942

Jezična i vizuospacijalna obilježja djevojčice s Williamsovim sindromom


Pranjić, Višnja
Jezična i vizuospacijalna obilježja djevojčice s Williamsovim sindromom, 2008., magistarski rad, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 414942 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Jezična i vizuospacijalna obilježja djevojčice s Williamsovim sindromom
(Language and visuospatial characteristics girl with Williams syndrome)

Autori
Pranjić, Višnja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
14.05

Godina
2008

Stranica
150

Mentor
Arapović, Diana

Ključne riječi
Williamsov sindrom; jezične sposobnosti; vizuospacijalne sposobnosti
(Williams syndrome; language ability; visuospatial characteristics)

Sažetak
Williamsov sindrom je rijedak genetski poremećaj karakteriziran jakim i slabim stranama mentalnog funkcioniranja. Oštećene su kognitivne domene poput rezoniranja, aritmetičkih sposobnosti i spacijalne kognicije nasuprot relativno očuvanim socijalnim sposobnostima, procesuiranju lica te jezičnim i glazbenim sposobnostima. Ovaj je poremećaj zrokovan mikrodelecijom na dugom kraku sedmog kromosoma. Amnormalnosti se uočavaju na nekoliko razvojnih aspekata: medicinskom, kognitivnom, jezičnom, socijalnom i emotivnom. Williamsov sindrom karakteriziraju mentalna retardacija ili poteškoće u učenju, neobične karakteristike lica, vaskularne bolesti, neurokognitivne i socijalno behavioralne abnormalnosti. Kognitivne osobitosti u Williamsovom sindromu karakterizirane su neujednačenošću između verbalnih i neverbalnih sposobnosti u kombinaciji s relativno pošteđenim jezičnim sposobnostima. Osobe s Williamsovim sindromom imaju slabe vizuospacijalne sposobnosti u usporedbi s relativno jakim verbalnim sposobnostima. Socijalne su sposobnosti osoba s Williamsovim sindromom jedinstvene. Pokazuju neobično jak interes za druge ljude i vrlo u empatični. Ova studija prikazuje longitudinalno praćenje djevojčice s Williamsovim sindromom. Studija je izrađena u svrhu ispitivanja jezičnih i vizuospacijalnih sposobnosti djevojčice s Williamsovim sindromom. Rezultati našeg istraživanja potvrđuju deficit jezičnih sposobnosti i ozbiljne nedostatke vizuospacijalnih sposobnosti u djevojčice s Williamsovim sindromom

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-0131484-1488 - Više kortikalne funkcije i jezik: razvojni i stečeni poremećaji (Kovačević, Melita, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Diana Arapović (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Pranjić, Višnja
Jezična i vizuospacijalna obilježja djevojčice s Williamsovim sindromom, 2008., magistarski rad, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Pranjić, V. (2008) 'Jezična i vizuospacijalna obilježja djevojčice s Williamsovim sindromom', magistarski rad, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Pranji\'{c}, Vi\v{s}nja}, year = {2008}, pages = {150}, keywords = {Williamsov sindrom, jezi\v{c}ne sposobnosti, vizuospacijalne sposobnosti}, title = {Jezi\v{c}na i vizuospacijalna obilje\v{z}ja djevoj\v{c}ice s Williamsovim sindromom}, keyword = {Williamsov sindrom, jezi\v{c}ne sposobnosti, vizuospacijalne sposobnosti}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Pranji\'{c}, Vi\v{s}nja}, year = {2008}, pages = {150}, keywords = {Williams syndrome, language ability, visuospatial characteristics}, title = {Language and visuospatial characteristics girl with Williams syndrome}, keyword = {Williams syndrome, language ability, visuospatial characteristics}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font