Pregled bibliografske jedinice broj: 414939
Spolne i rezidencijalne razlike u implicitnim teorijama inteligencije učenika osmih razreda
Spolne i rezidencijalne razlike u implicitnim teorijama inteligencije učenika osmih razreda // 16. godišnja konferencija hrvatskih psihologa,
Poreč, Hrvatska, 2008. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 414939 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Spolne i rezidencijalne razlike u implicitnim teorijama inteligencije učenika osmih razreda
(Sex differences and residential differences in implicit theories of intelligence in 8th graders)
Autori
Kopić, Kristina ; Vranić, Andrea ; Zarevski, Predrag
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
16. godišnja konferencija hrvatskih psihologa,
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 01.10.2008. - 04.10.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
spolne razlike; inteligencija; implicitne teorije
(sex differences; intelligence; implicit theory)
Sažetak
Kombinacijiom kvalitativnih i kvantitativnih istraživačkih metoda ispitane su razlike u implicitnim teorijama inteligencije na uzorku od 330 učenika i učenica osmih razreda osnovnih škola. Pokazao se trend da učenice u opisu inteligentne osobe veći značaj daju praktičnoj inteligenciji i motivaciji, a učenici kognitivnim sposobnostima (u užem smislu riječi), interpersonalnim osobinama, "akademskoj" inteligenciji i verbalnim sposobnostima. Trend je da s povećanjem mjesta stanovanja sudionici kognitivne sposobnosti drže važnijim u određenju inteligencije u odnosu na interpersonalne osobine, motivaciju i ostale osobine ličnosti. Ovo je prvo istraživanje na mlađim adolescentima u RH o najčešće ispitivanim aspektima implicitnih teorija inteligencije. Najznačajniji rezultat: učenici imaju formirane implicitne teorije inteligencije vrlo slične onima maturanata srednjih škola, tj. da se razmjerno rano razvijaju koncepti o inteligenciji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301683-1417 - Promjene ličnosti i kognitivnih procesa u starijoj dobi (Zarevski, Predrag, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb