Pregled bibliografske jedinice broj: 414931
Implicitne teorije inteligencije učenika osmih razreda
Implicitne teorije inteligencije učenika osmih razreda // XVI Dani psihologije u Zadru
Zadar, Hrvatska, 2008. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 414931 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Implicitne teorije inteligencije učenika osmih razreda
(Implicit theories of intelligence in 8th graders)
Autori
Kopić, Kristina ; Vranić, Andrea ; Zarevski, Predrag
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Skup
XVI Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 29.05.2008. - 31.05.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
inteligencija; implicitne teorije; ITI-VIII
(intelligence; implicit theory; ITI-VIII)
Sažetak
Na uzorku od 330 učenika i učenica osmih razreda osnovnih škola primijenjen je upitnik ITI-VIII (Kopić, Vranić i Zarevski, 2007.) kojim su ispitane implicitne teorije inteligencije. U opisu inteligentnih osoba navode osobine koje se mogu kategorizirati u kognitivne sposobnosti (28%), praktičnu inteligenciju (27%), interpersonalne osobine (18%), motivaciju (10%), « akademsku» inteligenciju i verbalne sposobnosti (8%) te ostale osobine ličnosti i fizičke karakteristike (8%). Najveći dio sudionika smatra da na inteligenciju u podjednakoj mjeri utječu naslijeđe i okolina (64%), da je inteligenciju moguće mnogo povećati (57%), da prvenstveno školovanje može znatno povećati inteligenciju (51%), da uspjeh u školovanju znatno ovisi o inteligenciji (49%), kao i uspjeh u poslu (61%), da je inteligencija najvažnija za školski uspjeh u matematici (45%) i fizici (25%), da nema spolnih razlika u inteligenciji u njihovoj (48%), niti u odrasloj dobi (45%), te da su osobe najinteligentnije između 21. i 39. godine (43%), tj. u periodu rane zrele dobi. Pojedini aspekti implicitnih teorija inteligencije pokazuju očekivane, ali razmjerno niske povezanosti logičnog trenda. Ovo je prvo istraživanje te vrste u Hrvatskoj na uzrastu ranih adolescenata. Najznačajniji je rezultat da učenici imaju formirane implicitne teorije inteligencije vrlo slične onima maturanata srednjih škola, što znači da se razmjerno rano razvijaju koncepti o inteligenciji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301683-1417 - Promjene ličnosti i kognitivnih procesa u starijoj dobi (Zarevski, Predrag, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb