Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 414214

(Ne)pristranost u predizbornoj kampanji na hrvatskim televizijama: ravnoteža i raznolikost


Peruško, Zrinjka
(Ne)pristranost u predizbornoj kampanji na hrvatskim televizijama: ravnoteža i raznolikost // Medijska istraživanja, 14 (2008), 2; 5-34 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 414214 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
(Ne)pristranost u predizbornoj kampanji na hrvatskim televizijama: ravnoteža i raznolikost
(Bias in election campaing on Croatian televisions: balance and diversity)

Autori
Peruško, Zrinjka

Izvornik
Medijska istraživanja (1330-6928) 14 (2008), 2; 5-34

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
predizborna kampanja; analiza sadržaja; televizijske vijesti; pristranost; ravnoteža; refleksivna raznolikost; javna televizija; komercijalne televizije
(election campaign; Croatia; content analysis; television news; bias; balance; reflexive diversity; public service television; commercial television)

Sažetak
U članku se analiziraju karakteristike predizbornog izvještavanja na hrvatskim televizijama o kampanji za hrvatske parlamentarne izbore 2007. godine. Po¬ ; daci su dobiveni analizom sadržaja glavnih večernjih vijesti na televizijama s nacionalnim pokrivanjem – Dnevnik u 19:30 HTV1, Dnevnik u 19:15 Nove TV i Vijesti u 18:30 RTL-a, te su uključili sve emisije u doba službene predizborne kampanje i na izborni dan, tj. od 3. do 25. studenog 2007. godine. Ukupno su analizirane 22 emisije vijesti u ukupnom trajanju od 27, 8 sati, a u njima uku¬ ; pno 1.196 priloga. Od toga je 171 prilog koji se izravno odnosio na izbore či¬ ; nio relevantni uzorak koji je analiziran kako bi se utvrdila obilježja predizbor¬ ; nog izvještavanja televizija. Posebno se analizirala pristranost, odnosno ne-pristranost kao glavna normativna karakteristika vijesti u predizborno vrije¬ ; me. Istraživanje nije pokazalo postojanje pristranosti u predizbornom izvještava¬ ; nju na razini nacionalnog televizijskog sustava ni prema kriteriju ravnoteže u prikazivanju političkih stranaka i kandidata, stajalištima medija, ni prema kriteriju refleksivne raznolikosti. Različita zastupljenost političkih stranaka pokazala se u slučaju male prednosti govornika najjače oporbene stranke SDP-a na RTL-u, a slične prednosti govornika vladajućeg HDZ-a na HTV-u i Novoj TV. Istraživanje je pokazalo i vrlo važnu ulogu nestranačkih aktera (po¬ ; sebno Katoličke crkve kao najaktivnijeg pojedinačnog aktera) u definiranju predizborne agende vijesti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
015-0152482-2475 - Medijska kultura u suvremenoj Hrvatskoj: pluralizam medija i medijske politike (Peruško, Zrinjka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Zrinjka Peruško (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Peruško, Zrinjka
(Ne)pristranost u predizbornoj kampanji na hrvatskim televizijama: ravnoteža i raznolikost // Medijska istraživanja, 14 (2008), 2; 5-34 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Peruško, Z. (2008) (Ne)pristranost u predizbornoj kampanji na hrvatskim televizijama: ravnoteža i raznolikost. Medijska istraživanja, 14 (2), 5-34.
@article{article, author = {Peru\v{s}ko, Zrinjka}, year = {2008}, pages = {5-34}, keywords = {predizborna kampanja, analiza sadr\v{z}aja, televizijske vijesti, pristranost, ravnote\v{z}a, refleksivna raznolikost, javna televizija, komercijalne televizije}, journal = {Medijska istra\v{z}ivanja}, volume = {14}, number = {2}, issn = {1330-6928}, title = {(Ne)pristranost u predizbornoj kampanji na hrvatskim televizijama: ravnote\v{z}a i raznolikost}, keyword = {predizborna kampanja, analiza sadr\v{z}aja, televizijske vijesti, pristranost, ravnote\v{z}a, refleksivna raznolikost, javna televizija, komercijalne televizije} }
@article{article, author = {Peru\v{s}ko, Zrinjka}, year = {2008}, pages = {5-34}, keywords = {election campaign, Croatia, content analysis, television news, bias, balance, reflexive diversity, public service television, commercial television}, journal = {Medijska istra\v{z}ivanja}, volume = {14}, number = {2}, issn = {1330-6928}, title = {Bias in election campaing on Croatian televisions: balance and diversity}, keyword = {election campaign, Croatia, content analysis, television news, bias, balance, reflexive diversity, public service television, commercial television} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Social Planning/Policy & Development Abstracts (SOPODA), Current Index to Journals in Education (CIJE)





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font