Pregled bibliografske jedinice broj: 414214
(Ne)pristranost u predizbornoj kampanji na hrvatskim televizijama: ravnoteža i raznolikost
(Ne)pristranost u predizbornoj kampanji na hrvatskim televizijama: ravnoteža i raznolikost // Medijska istraživanja, 14 (2008), 2; 5-34 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 414214 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
(Ne)pristranost u predizbornoj kampanji na hrvatskim televizijama: ravnoteža i raznolikost
(Bias in election campaing on Croatian televisions: balance and diversity)
Autori
Peruško, Zrinjka
Izvornik
Medijska istraživanja (1330-6928) 14
(2008), 2;
5-34
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
predizborna kampanja; analiza sadržaja; televizijske vijesti; pristranost; ravnoteža; refleksivna raznolikost; javna televizija; komercijalne televizije
(election campaign; Croatia; content analysis; television news; bias; balance; reflexive diversity; public service television; commercial television)
Sažetak
U članku se analiziraju karakteristike predizbornog izvještavanja na hrvatskim televizijama o kampanji za hrvatske parlamentarne izbore 2007. godine. Po¬ ; daci su dobiveni analizom sadržaja glavnih večernjih vijesti na televizijama s nacionalnim pokrivanjem – Dnevnik u 19:30 HTV1, Dnevnik u 19:15 Nove TV i Vijesti u 18:30 RTL-a, te su uključili sve emisije u doba službene predizborne kampanje i na izborni dan, tj. od 3. do 25. studenog 2007. godine. Ukupno su analizirane 22 emisije vijesti u ukupnom trajanju od 27, 8 sati, a u njima uku¬ ; pno 1.196 priloga. Od toga je 171 prilog koji se izravno odnosio na izbore či¬ ; nio relevantni uzorak koji je analiziran kako bi se utvrdila obilježja predizbor¬ ; nog izvještavanja televizija. Posebno se analizirala pristranost, odnosno ne-pristranost kao glavna normativna karakteristika vijesti u predizborno vrije¬ ; me. Istraživanje nije pokazalo postojanje pristranosti u predizbornom izvještava¬ ; nju na razini nacionalnog televizijskog sustava ni prema kriteriju ravnoteže u prikazivanju političkih stranaka i kandidata, stajalištima medija, ni prema kriteriju refleksivne raznolikosti. Različita zastupljenost političkih stranaka pokazala se u slučaju male prednosti govornika najjače oporbene stranke SDP-a na RTL-u, a slične prednosti govornika vladajućeg HDZ-a na HTV-u i Novoj TV. Istraživanje je pokazalo i vrlo važnu ulogu nestranačkih aktera (po¬ ; sebno Katoličke crkve kao najaktivnijeg pojedinačnog aktera) u definiranju predizborne agende vijesti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
015-0152482-2475 - Medijska kultura u suvremenoj Hrvatskoj: pluralizam medija i medijske politike (Peruško, Zrinjka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb
Profili:
Zrinjka Peruško
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- Sociological Abstracts
- Social Planning/Policy & Development Abstracts (SOPODA), Current Index to Journals in Education (CIJE)