Pregled bibliografske jedinice broj: 414079
Marketing u društvu znanja
Marketing u društvu znanja / Grbac, Bruno ; Meler, Marcel (ur.). Rijeka: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci ; Hrvatska udruga za marketing (CROMAR), 2008 (monografija)
CROSBI ID: 414079 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Marketing u društvu znanja
(Marketing in a Knowledge Society)
Urednik/ci
Grbac, Bruno ; Meler, Marcel
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Uredničke knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci ; Hrvatska udruga za marketing (CROMAR)
Grad
Rijeka
Godina
2008
Stranica
313
ISBN
978-953-6148-72-1
Ključne riječi
strateško upravljanje marketingom; marketinška orijentacija; suvremeni trendovi
(strategic marketing management; marketing orientation; contemporary trends)
Sažetak
Aktualni trenutak Republike Hrvatske se, između ostaloga, očituje i u nastojanjima za stvaranjem društva znanja, dakle društva koje se temelji na ljudskom znanju, znanosti i intelektualnom kapitalu. Društvo znanja treba doprinijeti znakovito povećanoj kvaliteti života svih ljudi, a marketing može u tom pravcu dati svoj nedvojbeni doprinos. Temeljno je pitanje za zemlje tranzicije nedvojbeno razvoj. Marketing u tom pravcu može odigrati izuzetno veliku ulogu. Štoviše, on može i mora pripomoći pri restrukturiranju gospodarstva iznalaženjem marketabilnih i profitabilnih proizvodnji, koje se trebaju što brže staviti u funkciju općega gospodarskog razvoja. U tu svrhu marketing bi morao pomoći pri ustanovljavanju potencijalno izvoznih tržišta, a dijelom i prioritetnih pravaca gospodarskog razvoja, utemeljenih, ponajprije, na konkurentnosti, čime će ujedno biti moguće i povećati ukupnu ekonomsku učinkovitost i poslovnu profitabilnost. Valja pritom istaknuti kako bi se način poslovnog promišljanja, počev od državne razine, trebao kretati iz danas preovladavajućeg trgovinsko-uvoznog, u pravcu proizvodno-izvoznog modela. I ne samo to. Upravljanje razvojem mora imati svoju ishodišnu točku u marketingu pa možda i zvuči preambiciozno da je upravljanje marketingom zapravo u najvećem svojem dijelu i upravljanje razvojem. Naime, marketing kao kreativni ekonomski proces, kao poslovna funkcija, kao poslovna koncepcija, pa i svojevrsna filozofija življenja, treba ponajprije prospektivnim metodama predviđanja utvrditi kojim se pravcima tehnoloških kretanja treba težiti, a koji će pak biti u funkciji općegospodarskog razvoja, ali istodobno i u skladu s resursnim mogućnostima. Na taj će način, ujedno, marketing biti i u funkciji razvitka društva znanja.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
010-0102590-2577 - Razvijanje slavonsko-baranjskog turističkog clustera (Meler, Marcel, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek