Pregled bibliografske jedinice broj: 413211
Psihosocijalna klima u srednjoškolskim razredima
Psihosocijalna klima u srednjoškolskim razredima, 2008., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 413211 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Psihosocijalna klima u srednjoškolskim razredima
(Psychosocial climate in high school classes)
Autori
Pandžić, Zrinka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
16.12
Godina
2008
Stranica
38
Mentor
Maslić Seršić, Darja
Ključne riječi
psihosocijalna klima; organizacijska klima; dimenzije klime; zadovoljstvo klimom; učenički uspjeh
(psychosocial climate; organizational climate; climate scales; satisfaction with climate; student's achievement)
Sažetak
U ovom istraživanju cilj je bio utvrđivanje psihosocijalne klime u zagrebačkim srednjim školama i ispitivanje odnosa klime s učeničkim postignućima i zadovoljstvom. Za mjerenje psihosocijalne klime korišten je prilagođeni mjerni instrument Klima u mom razredu (Bošnjak, 1996 ; Moos i Trickett, 1973) koji je sadržavao sedam dimenzija: nastavničku potporu, povezanost, natjecanje, red i organizaciju, jasnoću pravila, nastavnički nadzor i fizičko okruženje. U istraživanju su sudjelovala 303 učenika iz dvanaest razrednih odjela zagrebačkih četverogodišnjih srednjih škola (gimnazija i strukovnih tehničkih škola). Ispitanici su bili učenici trećeg razreda. Rezultati su pokazali da postoje razlike u učeničkim percepcijama dimenzija klime s obzirom na pripadnost tipu srednje škole. Gimnazijalci percipiraju veću kompeticiju među učenicima u razredu te bolji red i organizaciju. Fizičko okruženje percipiraju lošijim od učenika u strukovnim tehničkim školama. Na ostalim dimenzijama nisu dobivene značajne razlike. Potvrđeno je postojanje povezanosti između učeničkih procjena na dimenzijama psihosocijalne klime i učeničkog zadovoljstva klimom u razredu. Značajan samostalan doprinos u objašnjavanju zadovoljstva klimom na uzorku gimnazijalaca postigle su dimenzije povezanost i jasnoća pravila, a na uzorku učenika strukovnih škola dimenzije povezanost i fizičko okruženje. Utvrđena je povezanost između dimenzija klime i učeničkog školskog uspjeha samo na uzorku gimnazijalaca, a dimenzije povezanost i nastavnički nadzor pokazale su se značajnim prediktorima za školski uspjeh.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301422-1421 - Individualne i organizacijske posljedice nesigurnosti posla (Maslić Seršić, Darja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Darja Maslić-Seršić
(mentor)