Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 413211

Psihosocijalna klima u srednjoškolskim razredima


Pandžić, Zrinka
Psihosocijalna klima u srednjoškolskim razredima, 2008., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 413211 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Psihosocijalna klima u srednjoškolskim razredima
(Psychosocial climate in high school classes)

Autori
Pandžić, Zrinka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
16.12

Godina
2008

Stranica
38

Mentor
Maslić Seršić, Darja

Ključne riječi
psihosocijalna klima; organizacijska klima; dimenzije klime; zadovoljstvo klimom; učenički uspjeh
(psychosocial climate; organizational climate; climate scales; satisfaction with climate; student's achievement)

Sažetak
U ovom istraživanju cilj je bio utvrđivanje psihosocijalne klime u zagrebačkim srednjim školama i ispitivanje odnosa klime s učeničkim postignućima i zadovoljstvom. Za mjerenje psihosocijalne klime korišten je prilagođeni mjerni instrument Klima u mom razredu (Bošnjak, 1996 ; Moos i Trickett, 1973) koji je sadržavao sedam dimenzija: nastavničku potporu, povezanost, natjecanje, red i organizaciju, jasnoću pravila, nastavnički nadzor i fizičko okruženje. U istraživanju su sudjelovala 303 učenika iz dvanaest razrednih odjela zagrebačkih četverogodišnjih srednjih škola (gimnazija i strukovnih tehničkih škola). Ispitanici su bili učenici trećeg razreda. Rezultati su pokazali da postoje razlike u učeničkim percepcijama dimenzija klime s obzirom na pripadnost tipu srednje škole. Gimnazijalci percipiraju veću kompeticiju među učenicima u razredu te bolji red i organizaciju. Fizičko okruženje percipiraju lošijim od učenika u strukovnim tehničkim školama. Na ostalim dimenzijama nisu dobivene značajne razlike. Potvrđeno je postojanje povezanosti između učeničkih procjena na dimenzijama psihosocijalne klime i učeničkog zadovoljstva klimom u razredu. Značajan samostalan doprinos u objašnjavanju zadovoljstva klimom na uzorku gimnazijalaca postigle su dimenzije povezanost i jasnoća pravila, a na uzorku učenika strukovnih škola dimenzije povezanost i fizičko okruženje. Utvrđena je povezanost između dimenzija klime i učeničkog školskog uspjeha samo na uzorku gimnazijalaca, a dimenzije povezanost i nastavnički nadzor pokazale su se značajnim prediktorima za školski uspjeh.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301422-1421 - Individualne i organizacijske posljedice nesigurnosti posla (Maslić Seršić, Darja, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Darja Maslić-Seršić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Pandžić, Zrinka
Psihosocijalna klima u srednjoškolskim razredima, 2008., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
Pandžić, Z. (2008) 'Psihosocijalna klima u srednjoškolskim razredima', diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Pand\v{z}i\'{c}, Zrinka}, year = {2008}, pages = {38}, keywords = {psihosocijalna klima, organizacijska klima, dimenzije klime, zadovoljstvo klimom, u\v{c}eni\v{c}ki uspjeh}, title = {Psihosocijalna klima u srednjo\v{s}kolskim razredima}, keyword = {psihosocijalna klima, organizacijska klima, dimenzije klime, zadovoljstvo klimom, u\v{c}eni\v{c}ki uspjeh}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Pand\v{z}i\'{c}, Zrinka}, year = {2008}, pages = {38}, keywords = {psychosocial climate, organizational climate, climate scales, satisfaction with climate, student's achievement}, title = {Psychosocial climate in high school classes}, keyword = {psychosocial climate, organizational climate, climate scales, satisfaction with climate, student's achievement}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font