Pregled bibliografske jedinice broj: 413119
Emocionalna inteligencija, stilovi roditeljskog odgoja i depresivnost kod adolescenata
Emocionalna inteligencija, stilovi roditeljskog odgoja i depresivnost kod adolescenata, 2009., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 413119 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Emocionalna inteligencija, stilovi roditeljskog odgoja i depresivnost kod adolescenata
(Emotional intelligence, parental stile and depression in adolescence)
Autori
Dario Vučenović
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
07.05
Godina
2009
Stranica
134
Mentor
Takšić, Vladimir
Ključne riječi
Emocionalna inteligencija ; stilovi roditeljskog odgoja ; depresivnost
(emotional intelligence ; ESCQ ; parental still ; depression)
Sažetak
Problemi ovog istraživanja su bili ispitati da li postoji razlike u aspektima emocionalne inteligencije, stilovima roditeljskog odgoja i depresivnosti s obzirom na dob i spol ispitanika, utvrditi povezanosti između tih varijabli te ispitati prediktivnost različitih aspekata emocionalne inteligencije i stilova roditeljskog odgoja s obzirom na pojavu depresivnosti kod adolescenata. Ispitivanje je provedeno na uzorku od 502 ispitanika, učenika sedmog i osmog razreda osnovne škole te prvih, drugih, trećih i četvrtih razreda srednje škole, starosne dobi od 12-18 godina. U ispitivanju je korišten Upitnik emocionalne kompetentnosti „ UEK-45“ (Takšić, 2002), Skala percepcije obiteljskih odnosa (Macuka, 2004) i Skala depresivnosti za djecu i adolescente „ SDD“ (Vulić-Prtorić, 2003). Rezultati istraživanja ukazuju na postojanje razlika u ispitivanim varijablama s obzirom na spol i to u depresivnosti (u korist djevojaka), zatim na skali Percepcije obiteljskih odnosa, za dimenziju kontrola-otac (izraženija kod dječaka), te u sposobnosti izražavanja i imenovanja emocija (djevojke postižu više rezultate). Razlike s obzirom na dob ispitanika dobivene su u sposobnosti izražavanja i imenovanja emocija i sposobnosti regulacije i upravljanja emocijama. Ispitivanjem odnosa među varijablama dobivene su značajne povezanosti između sposobnosti emocionalne inteligencije, depresivnosti i obiteljskih interakcija (raspon koeficijenata za pojedine subskale kreće se od 0, 12 do 0, 36). Ispitivanjem prognostičke valjanosti, dimenzije obiteljskih interakcija i emocionalne sposobnosti imaju značajan doprinos u objašnjenju depresivnosti. Posebno se može istaknuti vrijednost sposobnosti regulacije i upravljanja emocijama, koja se pokazala značajnim prediktorom u skoro svim ispitivanim uzorcima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0342618-2657 - Razvoj i kroskulturalna provjera konstrukta emocionalne inteligencije
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka