Pregled bibliografske jedinice broj: 413060
Učitelj - nositelj promjena u obrazovanju
Učitelj - nositelj promjena u obrazovanju // Budućnost obrazovanja učitelja : zbornik radova
Subotica, 2009. str. 17-25 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 413060 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učitelj - nositelj promjena u obrazovanju
(Teacher-Carrier of Educational Changes)
Autori
Peko, Anđelka ; Mlinarević, Vesnica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Budućnost obrazovanja učitelja : zbornik radova
/ - Subotica, 2009, 17-25
Skup
Budućnost obrazovanja učitelja
Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 27.09.2008. - 28.09.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
učitelj; HNOS; nastavna komunikacija; obrazovni ciljevi; vrjednovanje; cjeloživotno obrazovanje
(teacher; HNOS; life-long education)
Sažetak
U vremenu globalizacije i isticanja znanja kao glavnog resursa zahtijeva se učitelj koji je kritički orijentiran profesionalac, medijator, učitelj akcijski istraživač, kreativan i refleksivan, a kultura škole jest pozitivno ozračje življenja i učenja. Nastavni se proces sve više individualizira u nastojanju da se sadržaj prilagodi interesima i potrebama učenika. Kako bi ovaj oblik nastave uistinu mogao zaživjeti u svim hrvatskim školama, potrebno je da sami učitelji zauzmu pozitivan stav prema inovacijama, da se osigura funkcionalni školski prostor i decentralizira obrazovni sustav. Uvođenjem HNOS-a u hrvatske škole 2005. godine, zahtijevaju se drukčije kompetencije učitelja koji nije više glavni izvor znanja, nego postaje organizator nastavnoga procesa Učitelj je svakako ključ svakog uspjeha u obrazovanju. On je oblikovatelj odgojno-obrazovnog procesa, glavni poticatelj i suradnik učenicima u razvoju njihovih znanja i sposobnosti. Važna mu je uloga u postavljanju jasnih i ostvarivih obrazovnih ciljeva kao i vrjednovanje istih u konkretnim uvjetima , što se danas ugrađuje u hrvatski školski kurikul. Nije jednostavno mijenjati stereotipe u nastavi, pa uspjeh promjena ovisi o kakvoći izobrazbe i cjeloživotnom obrazovanju učitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-0000000-3613 - Usmjerenost nastave prirode i društva na razine postignuća učenika (Borić, Edita, MZOS ) ( CroRIS)
245-1221170-1041 - Potreba novog položaja učenika u nastavi i izvan nastave (Peko, Anđelka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek