Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 412985

Kajkavski dramski tekst u funkciji učenja jezika


Turza-Bogdan, Tamara
Kajkavski dramski tekst u funkciji učenja jezika // Hrvatski, VI (2008), 2; 180-199 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 412985 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kajkavski dramski tekst u funkciji učenja jezika
(THE KAJKAVIAN DRAMA TEXT IN THE CROATIAN LANGUAGE TEACHING PROCESS)

Autori
Turza-Bogdan, Tamara

Izvornik
Hrvatski (1845-8793) VI (2008), 2; 180-199

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
kajkavski dramski tekst; usvajanje hrvatskoga jezika; lingvometodički predložak; komparativna analiza
(Kajkavian drama text; acquisition of the Croatian standard language; linguistic and methodological template; comparative analysis)

Sažetak
U radu se navodi povijesni pregled razvoja kajkavske dramske književnosti u hrvatskoj književnosti. Problematizira se pitanje odnosa prema kajkavskome i ostalim narječjima u nastavi. Smatramo da se u nastavi jezika još uvijek dovoljno ne koristi zavičajni govor (kao govor narječja) za usvajanje jezičnoga standarda. U ranom učenju jezika važno je poštivati djetetov govorni osjećaj, a njegov zavičajni govor iskoristiti kao poticaj, a ne pogrješku. Stoga bi trebalo usustaviti učenje jezičnoga standarda komparativnom metodom pomoću govornog idioma. Kajkavski dramski tekst kao lingvometodički predložak mogao bi se koristiti u dvije svrhe: u usvajanju jezičnoga standarda i u zapažanju osobina kajkavskoga narječja. Predlažu se i interpretiraju primjeri dramskih tekstova kao lingvometodičkih predložaka u osnovnoškolskoj nastavi jezika. Komparativnom analizom prikazana je upotrebljivost teksta u usvajanju predloženih jezičnih činjenica. Predlažu se metode i postupci koji uvažavaju problemski, stvaralački i komunikacijski pristup nastavi jezika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301001-1024 - Dramski tekst kao lingvometodički predložak (Pandžić, Vlado, MZOS ) ( CroRIS)
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tamara Turza-Bogdan (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Turza-Bogdan, Tamara
Kajkavski dramski tekst u funkciji učenja jezika // Hrvatski, VI (2008), 2; 180-199 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Turza-Bogdan, T. (2008) Kajkavski dramski tekst u funkciji učenja jezika. Hrvatski, VI (2), 180-199.
@article{article, author = {Turza-Bogdan, Tamara}, year = {2008}, pages = {180-199}, keywords = {kajkavski dramski tekst, usvajanje hrvatskoga jezika, lingvometodi\v{c}ki predlo\v{z}ak, komparativna analiza}, journal = {Hrvatski}, volume = {VI}, number = {2}, issn = {1845-8793}, title = {Kajkavski dramski tekst u funkciji u\v{c}enja jezika}, keyword = {kajkavski dramski tekst, usvajanje hrvatskoga jezika, lingvometodi\v{c}ki predlo\v{z}ak, komparativna analiza} }
@article{article, author = {Turza-Bogdan, Tamara}, year = {2008}, pages = {180-199}, keywords = {Kajkavian drama text, acquisition of the Croatian standard language, linguistic and methodological template, comparative analysis}, journal = {Hrvatski}, volume = {VI}, number = {2}, issn = {1845-8793}, title = {THE KAJKAVIAN DRAMA TEXT IN THE CROATIAN LANGUAGE TEACHING PROCESS}, keyword = {Kajkavian drama text, acquisition of the Croatian standard language, linguistic and methodological template, comparative analysis} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font