Pregled bibliografske jedinice broj: 412985
Kajkavski dramski tekst u funkciji učenja jezika
Kajkavski dramski tekst u funkciji učenja jezika // Hrvatski, VI (2008), 2; 180-199 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 412985 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kajkavski dramski tekst u funkciji učenja jezika
(THE KAJKAVIAN DRAMA TEXT IN THE CROATIAN LANGUAGE TEACHING PROCESS)
Autori
Turza-Bogdan, Tamara
Izvornik
Hrvatski (1845-8793) VI
(2008), 2;
180-199
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kajkavski dramski tekst; usvajanje hrvatskoga jezika; lingvometodički predložak; komparativna analiza
(Kajkavian drama text; acquisition of the Croatian standard language; linguistic and methodological template; comparative analysis)
Sažetak
U radu se navodi povijesni pregled razvoja kajkavske dramske književnosti u hrvatskoj književnosti. Problematizira se pitanje odnosa prema kajkavskome i ostalim narječjima u nastavi. Smatramo da se u nastavi jezika još uvijek dovoljno ne koristi zavičajni govor (kao govor narječja) za usvajanje jezičnoga standarda. U ranom učenju jezika važno je poštivati djetetov govorni osjećaj, a njegov zavičajni govor iskoristiti kao poticaj, a ne pogrješku. Stoga bi trebalo usustaviti učenje jezičnoga standarda komparativnom metodom pomoću govornog idioma. Kajkavski dramski tekst kao lingvometodički predložak mogao bi se koristiti u dvije svrhe: u usvajanju jezičnoga standarda i u zapažanju osobina kajkavskoga narječja. Predlažu se i interpretiraju primjeri dramskih tekstova kao lingvometodičkih predložaka u osnovnoškolskoj nastavi jezika. Komparativnom analizom prikazana je upotrebljivost teksta u usvajanju predloženih jezičnih činjenica. Predlažu se metode i postupci koji uvažavaju problemski, stvaralački i komunikacijski pristup nastavi jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301001-1024 - Dramski tekst kao lingvometodički predložak (Pandžić, Vlado, MZOS ) ( CroRIS)
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Tamara Turza-Bogdan
(autor)