Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 412609

Umjetničko obrazovanje u tranziciji: likovno obrazovanje u europskom obrazovnom sustavu


Turković, Vera
Umjetničko obrazovanje u tranziciji: likovno obrazovanje u europskom obrazovnom sustavu // Metodika, 10 (2009), 18; 8-39 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 412609 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Umjetničko obrazovanje u tranziciji: likovno obrazovanje u europskom obrazovnom sustavu
(Artistic education in transition: arts education in the european educational system)

Autori
Turković, Vera

Izvornik
Metodika (1332-7879) 10 (2009), 18; 8-39

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
likovna umjetnost; obrazovanje za umjetnost; obrazovanje putem umjetnosti; obrazovanje za kreativnost; nacionalni kurikulumi
(visual arts; education for the arts; education through the arts; education for creativity; national curricula)

Sažetak
Rad se bavi analizom uloge umjetničkog obrazovanja u kontekstu suvremenog europskog obrazovnog sustava obveznog obrazovanja. U uvodnom dijelu problematizira zajedničke elemente europske tradicije estetskog/umjetničkog obrazovanja i značenje termina „ obrazovanje za umjetnost“ i „ obrazovanje putem umjetnosti“ .Nakon toga se prelazi na kratak prikaz povijesti likovnog obrazovanja u Hrvatskoj. U drugom dijelu prikazani su rezultati komparativne analize predmetnih kurikuluma likovne umjetnosti u 11 europskih zemalja i nastavnog plana i programa likovne kulture u Hrvatskoj. Po svom karakteru ova je analiza uglavnom analiza sadržaja kurikuluma koja naglašava kvantitativne pokazatelje i sociokulturni kontekst. Rezultati analize pokazuju da u europskom sustavu obveznog obrazovanja likovnoj umjetnosti pripada važno mjesto jer nastava likovne/vizualne umjetnosti razvija likovno/vizualno mišljenje i estetsku i etičku svijest učenika te osposobljava učenika za samostalno vizualno izražavanje što pridonosi usvajanju znanja i kvalitetnom odgoju i obrazovanju. Uočene su, međutim, stanovite razlike među analiziranim zemljama, likovno obrazovanje bolje je pozicionirano u onim zemljama u kojima o razvoju kurikuluma skrbe nacionalni instituti, nacionalna vijeća za vrednovanje kurikuluma i sl. i koje imaju nacionalni kurikularni okvir. Unatoč tomu, generalno gledano može se reći da likovno/vizualno obrazovanje ima bolji položaj i kvalitetniji sadržaj unutar navedenih zemalja nego u Hrvatskoj.

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski

Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija

Napomena
Tekst rada na engleskom jeziku je na str. 152-187.



POVEZANOST RADA


Projekti:
100-1001677-0938 - Kompetencije za društvo znanja i razvoj nacionalnog kurikuluma u Hrvatskoj (Baranović, Branislava, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb

Profili:

Avatar Url Vera Turković (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Turković, Vera
Umjetničko obrazovanje u tranziciji: likovno obrazovanje u europskom obrazovnom sustavu // Metodika, 10 (2009), 18; 8-39 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Turković, V. (2009) Umjetničko obrazovanje u tranziciji: likovno obrazovanje u europskom obrazovnom sustavu. Metodika, 10 (18), 8-39.
@article{article, author = {Turkovi\'{c}, Vera}, year = {2009}, pages = {8-39}, keywords = {likovna umjetnost, obrazovanje za umjetnost, obrazovanje putem umjetnosti, obrazovanje za kreativnost, nacionalni kurikulumi}, journal = {Metodika}, volume = {10}, number = {18}, issn = {1332-7879}, title = {Umjetni\v{c}ko obrazovanje u tranziciji: likovno obrazovanje u europskom obrazovnom sustavu}, keyword = {likovna umjetnost, obrazovanje za umjetnost, obrazovanje putem umjetnosti, obrazovanje za kreativnost, nacionalni kurikulumi} }
@article{article, author = {Turkovi\'{c}, Vera}, year = {2009}, pages = {8-39}, keywords = {visual arts, education for the arts, education through the arts, education for creativity, national curricula}, journal = {Metodika}, volume = {10}, number = {18}, issn = {1332-7879}, title = {Artistic education in transition: arts education in the european educational system}, keyword = {visual arts, education for the arts, education through the arts, education for creativity, national curricula} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Education Research Abstracts Online
  • Contents Pages in Education





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font