Pregled bibliografske jedinice broj: 412609
Umjetničko obrazovanje u tranziciji: likovno obrazovanje u europskom obrazovnom sustavu
Umjetničko obrazovanje u tranziciji: likovno obrazovanje u europskom obrazovnom sustavu // Metodika, 10 (2009), 18; 8-39 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 412609 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Umjetničko obrazovanje u tranziciji: likovno obrazovanje u europskom obrazovnom sustavu
(Artistic education in transition: arts education in the european educational system)
Autori
Turković, Vera
Izvornik
Metodika (1332-7879) 10
(2009), 18;
8-39
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
likovna umjetnost; obrazovanje za umjetnost; obrazovanje putem umjetnosti; obrazovanje za kreativnost; nacionalni kurikulumi
(visual arts; education for the arts; education through the arts; education for creativity; national curricula)
Sažetak
Rad se bavi analizom uloge umjetničkog obrazovanja u kontekstu suvremenog europskog obrazovnog sustava obveznog obrazovanja. U uvodnom dijelu problematizira zajedničke elemente europske tradicije estetskog/umjetničkog obrazovanja i značenje termina „ obrazovanje za umjetnost“ i „ obrazovanje putem umjetnosti“ .Nakon toga se prelazi na kratak prikaz povijesti likovnog obrazovanja u Hrvatskoj. U drugom dijelu prikazani su rezultati komparativne analize predmetnih kurikuluma likovne umjetnosti u 11 europskih zemalja i nastavnog plana i programa likovne kulture u Hrvatskoj. Po svom karakteru ova je analiza uglavnom analiza sadržaja kurikuluma koja naglašava kvantitativne pokazatelje i sociokulturni kontekst. Rezultati analize pokazuju da u europskom sustavu obveznog obrazovanja likovnoj umjetnosti pripada važno mjesto jer nastava likovne/vizualne umjetnosti razvija likovno/vizualno mišljenje i estetsku i etičku svijest učenika te osposobljava učenika za samostalno vizualno izražavanje što pridonosi usvajanju znanja i kvalitetnom odgoju i obrazovanju. Uočene su, međutim, stanovite razlike među analiziranim zemljama, likovno obrazovanje bolje je pozicionirano u onim zemljama u kojima o razvoju kurikuluma skrbe nacionalni instituti, nacionalna vijeća za vrednovanje kurikuluma i sl. i koje imaju nacionalni kurikularni okvir. Unatoč tomu, generalno gledano može se reći da likovno/vizualno obrazovanje ima bolji položaj i kvalitetniji sadržaj unutar navedenih zemalja nego u Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija
Napomena
Tekst rada na engleskom jeziku je na str. 152-187.
POVEZANOST RADA
Projekti:
100-1001677-0938 - Kompetencije za društvo znanja i razvoj nacionalnog kurikuluma u Hrvatskoj (Baranović, Branislava, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Profili:
Vera Turković
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Education Research Abstracts Online
- Contents Pages in Education