Pregled bibliografske jedinice broj: 412605
Položaj učenika u nastavi (jučer-danas-sutra)
Položaj učenika u nastavi (jučer-danas-sutra) // Cjeloživotno učenje za održivi razvoj : zbornik = Lifelong learning for sustainable development : preoceedings / Uzelac, Vinka (ur.).
Rijeka, 2008. str. 255-261 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 412605 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Položaj učenika u nastavi (jučer-danas-sutra)
(Students position in teaching (past-present-future))
Autori
Peko, Anđelka ; Mlinarević, Vesnica ; Gajger, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Cjeloživotno učenje za održivi razvoj : zbornik = Lifelong learning for sustainable development : preoceedings
/ Uzelac, Vinka - Rijeka, 2008, 255-261
ISBN
978-953-98445-4-5
Skup
Cjeloživotno učenje za održivi razvoj = Lifelong learning for sustainable development
Mjesto i datum
NP Plitvička jezera, Hrvatska, 21.05.2008. - 23.05.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
položaj učenika; analiza nastave; ekologija odnosa u nastavi
(students position; teaching proces analize; ecology of relations in classroom)
Sažetak
Položajem u nastavi, učenik se priprema za različite uloge u društvu. Od prvoga dana školovanja valja mu omogućiti sudjelovanje u donošenju odluka, suradničko učenje, kritičko mišljenje, razvijanje osobnih interesa i mogućnosti, što je pretpostavka za međusobno razumijevanje, toleranciju i suradnju, u dvosmjernoj nastavnoj komunikaciji. Navedeno zahtijeva i nove uloge nastavnika, posebice integrirajuće ponašanje. U radu smo proveli analizu dimenzija nastave danas 2008. i komparirali ih s istraživanjima (Vukanović, 1980., Grubišić-Peko, 1988). Pitanje je što se u nas stvarno promijenilo u ekologiji odnosa u nastavi. Jesu li promjene u obrazovanju utjecale na položaj učenika u nastavi i u kojem smjeru, ključno je pitanje na koje tražimo odgovore.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1765 - Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi (Previšić, Vlatko, MZOS ) ( CroRIS)
245-0000000-3613 - Usmjerenost nastave prirode i društva na razine postignuća učenika (Borić, Edita, MZOS ) ( CroRIS)
245-1221170-1041 - Potreba novog položaja učenika u nastavi i izvan nastave (Peko, Anđelka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb