Pregled bibliografske jedinice broj: 412567
Interkulturalno obrazovanje učitelja – što i kako poučavati
Interkulturalno obrazovanje učitelja – što i kako poučavati // Izazovi obrazovanja u multikulturalnim sredinama = Educational chellenges in multicultural communities / Peko, Anđelka ; Mlinarević, Vesnica (ur.).
Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Nansen dijalog centar Osijek, 2009. str. 131-155
CROSBI ID: 412567 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalno obrazovanje učitelja – što i kako poučavati
(Intercultural Education of the Teacher - What to teach and how)
Autori
Peko, Anđelka ; Mlinarević, Vesnica ; Jindra, Ranka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Izazovi obrazovanja u multikulturalnim sredinama = Educational chellenges in multicultural communities
Urednik/ci
Peko, Anđelka ; Mlinarević, Vesnica
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Nansen dijalog centar Osijek
Grad
Osijek
Godina
2009
Raspon stranica
131-155
ISBN
978-953-6965-16-8
Ključne riječi
interkulturalno obrazovanje, studenti, analiza programa, nastavne metode
(intercultural education, students, program analisis, teaching methods)
Sažetak
Zadatak je odgojno-obrazovnog sustava u cjelini da svojim kurikulima pripremaju i osposobljavaju mladež i roditelje, matične i useljene etničke skupine za (su)život u multikulturalnom društvu, ne samo na teorijskoj nego i praktičnoj razini (iskustvenim učenjem). Obrazovanje budućih učitelja uključuje međusobno razumijevanje i suradnju, ne samo na individualnom, već i nacionalnom i međunarodnom planu. U radu se analizira zastupljenost interkulturnih sadržaja i metoda koji podupiru te sadržaje u programu preddiplomskog i diplomskog sveučilišnog učiteljskog studija. Rezultati kvantitativne i kvalitativne analize ukazuju da od ukupnog broja svih kolegija na petogodišnjem učiteljskom studiju (104), njih (21) unutar sadržaja i nastavnih metoda implementiraju interkulturalno obrazovanje. Slobodni izborni kolegiji značajno podupiru interkulturalno obrazovanje što je ohrabrujuće jer ih studenti slobodno biraju i unutar njih mogu steći potrebna znanja i iskustveno učiti kako bi jačali interkulturalne kompetencije kroz različite nastavne metode u manjim skupinama. Studije slučaja ukazuju na upoznavanje tema na teorijskoj razini bez omogućavanja iskustvenoga učenja. Kako bi iskustveno učenje trebalo biti primarno u interkulturalnome obrazovanju, metodama smo koje ga podupiru usmjerili posebnu pozornost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1765 - Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi (Previšić, Vlatko, MZOS ) ( CroRIS)
245-0000000-3613 - Usmjerenost nastave prirode i društva na razine postignuća učenika (Borić, Edita, MZOS ) ( CroRIS)
245-1221170-1041 - Potreba novog položaja učenika u nastavi i izvan nastave (Peko, Anđelka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek