Pregled bibliografske jedinice broj: 411729
Međukulturni dijalog europski i hrvatski kontekst
Međukulturni dijalog europski i hrvatski kontekst // Libraries – the Creators of Intercultural Dialogue
Karlovac, Hrvatska, 2008. (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 411729 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Međukulturni dijalog europski i hrvatski kontekst
(Intercultural Dialogue: the European and the Croatian Context)
Autori
Katunarić, Vjeran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Libraries – the Creators of Intercultural Dialogue
Mjesto i datum
Karlovac, Hrvatska, 10.09.2008. - 11.09.2008
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Međukulturni dijalog; europski kontekst; hrvatski kontekst
(Intercultural Dialogue; European Context; Croatian Context)
Sažetak
Autor razlikuje staroeuropski i novoeuropski multikulturni kontekst. Prvi se temelji na mitovima o starini naroda, a drugi se konstituira ulaskom migranta sa svjetskog Juga u europski prostor. Zbog tih povijesnih procesa zapadni dio Europe ima na dnevnom redu međukulturni dijalog koji bi trebao povezati nacionalne većine s novopridošlim manjinama, dok je u istočnom dijelu na dnevnom redu usklađivanje odnosa između starih većina i manjina. U tom svjetlu autor razmatra suvremeni multikulturni kontekst u Hrvatskoj, koji je prožet iskustvom nedavnog rata i naslagom mitova starine. U zaključku ističe da će se i europski i hrvatski kontekst mijenjati pod daljnjim prilivom migranta, da se sazrijevanje aktera u međukulturnom dijalogu može opisati kao stvaranje ravnoteže između principijelnih i pragmatičkih sadržaja društvene svijesti (između Don Quijotea i Sancha Panze), te da se međukulturni dijalog može razvijati u „ trećim prostorima“ u koje spadaju knjižnice: „ knjižnice mogu postati rasadnicima učenja za izgradnju budućeg raznolikog i jedinstvenog svijeta: karlovačkog, hrvatskog, europskog, globalnog. Ustvari, nastavlja se proces cjeloživotnog učenja u kojem smo svi učenici bez učitelja i sudionici platonskog dijaloga bez Sokrata“ .
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
115-1301180-0803 - Socijalna integracija i kolektivni identiteti u višeetničkim područjima Hrvatske (Banovac, Boris, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Pravni fakultet, Rijeka
Profili:
Vjeran Katunarić
(autor)