Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 411164

Predvještine čitanja u djece s rizikom za teškoće učenja


Jasmina Ivšac Pavliša
Predvještine čitanja u djece s rizikom za teškoće učenja, 2009., doktorska disertacija, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 411164 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Predvještine čitanja u djece s rizikom za teškoće učenja
(Prereading skills in children at risk for learning disabilities)

Autori
Jasmina Ivšac Pavliša

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
10.06

Godina
2009

Stranica
266

Mentor
Ljubešić, Marta ; Lenček, Mirjana

Ključne riječi
jezične teškoće; perinatalno oštećenje mozga; kognitivni procesi; pretkazatelji teškoća učenja
(language impairments; perinatal brain injury; cognitive processes; predictors of learning disabilities)

Sažetak
Suvremeni istraživački trendovi naglašavaju važnost prepoznavanja obilježja rizika i djelovanja prije negoli što se teškoće učenja pojave. Dvije, od tri skupine ispitanika kojima se bavi disertacija, su po svojim perinatalnim ili bihevioralnim obilježjima unaprijed izdvojene kao rizične za teškoće učenja (skupine djece s perinatalnim oštećenjem mozga i s posebnim jezičnim teškoćama). Prema odabiru teme i istraživačkih skupina cilj istraživanja je usklađen s novijim spoznajama o pretkazateljima čitanja i rizičnim čimbenicima. Temeljem podataka o predvještinama čitanja kod djece s perinatalnim oštećenjem mozga (N=40), kod djece s posebnim jezičnim teškoćama (N=40) i kod djece urednoga jezičnoga razvoja (N=40) utvrđene su osobitosti svake skupine i doprinos tih osobitosti razlikovanju skupina. Podaci su obrađeni multivarijatnim metodama kako bi se dobili odgovori na pitanja međuodnosa varijabli unutar svake podskupine ispitanika i razlikovanja među skupinama. Istraživački nacrt i dobiveni rezultati su omogućili dublje razumijevanje biološkog, kognitivnog i okolinskog utjecaja za razvoj predvještina čitanja. Istraživanje također daje značajan doprinos logopedskoj praksi jer su nedostaci u segmentu predvještina čitanja, utvrđeni kod skupina rizičnih za teškoće učenja, temelj preventivnih logopedskih postupaka.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Pedagogija

Napomena
Disertacija je rezultat istraživanja u sklopu znanstvenoistraživačkog kolaborativnog projekta kao dio programa "Razvojna neurobiološka osnova spoznajnih, duševnih i neuroloških bolesti" (voditelj programa Prof.dr.sc. Ivica Kostović).



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)
072-1081870-0025 - Neurorazvojni ishod djece s intrauterinim zastojem rasta i/ili hipoksijom (Mejaški-Bošnjak, Vlatka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Jasmina Ivšac Pavliša
Predvještine čitanja u djece s rizikom za teškoće učenja, 2009., doktorska disertacija, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Jasmina Ivšac Pavliša (2009) 'Predvještine čitanja u djece s rizikom za teškoće učenja', doktorska disertacija, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, year = {2009}, pages = {266}, keywords = {jezi\v{c}ne te\v{s}ko\'{c}e, perinatalno o\v{s}te\'{c}enje mozga, kognitivni procesi, pretkazatelji te\v{s}ko\'{c}a u\v{c}enja}, title = {Predvje\v{s}tine \v{c}itanja u djece s rizikom za te\v{s}ko\'{c}e u\v{c}enja}, keyword = {jezi\v{c}ne te\v{s}ko\'{c}e, perinatalno o\v{s}te\'{c}enje mozga, kognitivni procesi, pretkazatelji te\v{s}ko\'{c}a u\v{c}enja}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, year = {2009}, pages = {266}, keywords = {language impairments, perinatal brain injury, cognitive processes, predictors of learning disabilities}, title = {Prereading skills in children at risk for learning disabilities}, keyword = {language impairments, perinatal brain injury, cognitive processes, predictors of learning disabilities}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font